Sitter på En PowerPC G5 med tiger och tänkte uppgradera till Leopard!
Vad jag undrar är Om jag bara kan installera det uppe på det gamla... och allt gammalt ligger kvar... har en del special sökprogram och liknande som jag inte har back up på samt lite lösenord jag inte kan å så.
Välj alternativet Arkivera och installera när du installerar Leopard, så får du en fräsch installation men har kvar alla program och inställningar.
Sen har jag 1,5gb i ram vilket känns lite lite.... Vad är det för ram i en sån här... vet att det e
DDR SDRAM... jag har två 512mb och två 256mb.... måste dessa "jobba" i par? tänkte köpa två styck 1gb stickor att sätta i!
Det finns ingen dator som heter PowerPC G5. Det är namnet på processorn. Det har funnits både iMac G5 och PowerMac G5, som använde en sådan processor.
Men eftersom du har 4 minnesmoduler så lär det ju vara en PowerMac G5 (iMacen har bara två minnesplatser).
I en PowerMac G5 måste minnena monteras parvis.
Vilken typ av minne det är beror på vilken modell du har. Det kan vara antingen 400 MHz PC3200 DDR SDRAM, eller 533 MHz PC2-4200 DDR SDRAM. Kolla i Systeminformation så ser du vilken typ av minnen du har.