Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fönster beskurna/osynliga

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-04-28 15:50

När jag skapar nya fönster så blir dom beskurna (som en layer-mask i Photoshop) och blir bara till hälften synliga eller i värsta fall syns dom bara som ett tunt (1-2 pixlar) streck.

Detta händer för alla typer av fönster, Finder, Firefox, Mail, osv...

Detta inträffar efter ungerfär en halv dags datoranvänding. Och enda botemedlet jag hittat är att stänga många program (fungerar delvis, ibland) eller att starta om datorn.

Vad kan vara problemet?
Vad kan jag göra åt det?

Mac OSX 10.4.11

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-09 17:59

Attans, jag trodde att någon skulle ha en lösning på det här inne, jag har samma problem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 02:46

Uppgradera till Leopard låter ju hyfsat vettigt.

Är hårddisken helt full? Har aldrig hört talas om problemet men fulla hårddiskar (inget swaputrymme kvar åt systemet) kan ställa till med lite lustigheter. Å andra sidan brukar det komma upp varningsrutor i god tid innan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-12 09:47

Uppgradera till Leopard är inget alternativ för mig då den programvara vi använder oss av på jobbet inte går ihop med Leopard än. Peppar peppar.

Hårddisken har 120 Gb ledigt så jag tror inte det är det som är problemet heller.

Tack ändå för att ni tog er tid och svarade. Jag ska söka vidare och se om jag finner en lösning, Apples support verkar inte vidare smidiga med problemet heller.

Hur ser det ut i Aktivitetskontroll? Dåligt med minne eller andra onormaliteter? Något skumt med grafikkortet? "Finns" fönstren där trots att de inte syns?

Har aldrig hört talas om just detta, men låter inte som om det skulle vara specifikt för Tiger. Uppgradering till Leopard (även om det vore möjligt) tror jag inte hjälper.

Kolla på Mac OS X and iPod Troubleshooting, Support, and Help - MacFixIt - dom brukar ha rapporter och lösningar på all världens macproblem. Eller släng ut en fråga på Mac Rumors: Apple Mac Rumors and News You Care About forum - massor av duktigt folk där.

1
Bevaka tråden