Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone som disk?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-29 19:57

Kan man använda iPhone som...t.ex. en disk som man tömmer sina SD-kort till (från kameran)? Finns det program som fixar detta? Hårdvara (kortläsare)?

Ursprungligen av mjg:

Kan man använda iPhone som...t.ex. en disk som man tömmer sina SD-kort till (från kameran)? Finns det program som fixar detta? Hårdvara (kortläsare)?

Köpeprogram
http://www.ecamm.com/mac/megaphone/

Kompilera själv och hoppas det fungerar-program
http://www.ecamm.com/mac/megaphone/

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-30 14:03

Vad jag vill ha är: En kortläsare som man pluggar in i iPhone. Med denna kan man sedan föra över sina bilder/filer till iPhonen från t.ex. ett SD-kort.

Fanns detta skulle jag lätt pynta 1000 kr. för hårdvaran och mjukvaran. Då skulle man slippa ta med sig PowerBooken bara för att tömma sina SD-kort vid fotojobb.

Ah. Sorry. Missade det. Har inte sett något sådant sedan Apples misslyckade USB-kontakt för iPod till digitalkameror (iPod Camera Connector). Tog evigheternas evighet att flytta över bilder...

det finns produkter som ser ut som en iPod som har lite kontakter/minneskortslots och som innehåller en 2.5" hårddisk som gör precis detta. Om du har mkt att spara undan rekommenderar jag en sådan. En pryl MER att släpa på, men de skall fungera bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-02 20:25
Ursprungligen av Goflorp:

det finns produkter som ser ut som en iPod som har lite kontakter/minneskortslots och som innehåller en 2.5" hårddisk som gör precis detta. Om du har mkt att spara undan rekommenderar jag en sådan. En pryl MER att släpa på, men de skall fungera bra.

Eftersom iPhone inte är en iPod, kolla först med tillverkaren innan köp.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-02 21:13

Jo, jag känner till "korttömmare", men drömmen är ju att Iphonen fixar biffen. Iphonen har ju egentligen enorm potential; tänk den som korttömmare (och man kan direkt kolla bilderna i den fina lcd'n), hdd, 16-bitars stereoinspelare med extern mick, etc.
Jag hoppas mycket på tredjepartarna nu när den däringa koden/profilen har släppts, men jag antar att en del önskningar är mycket svåra att fixa då det har direkt med hårdvara/in-ut-gångar/kontakter att göra.
Jag tar med mig TiBooken tills vidare

1
Bevaka tråden