Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder hittar inte andra datorer på nätverket

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-02 11:12

Hej alla,
startade upp min mac idag och skulle hämta lite grejjer från min lagringsplats (en windows server) men jag hittade inte servern, inte heller någon annan dator i nätverket.

Tidigare har alla datorer bara poppat up i finder men inte längre, knappar in mig manuellt via min enhet>nätverk men det är tomt, tills jag lägger till enheterna manuellt., fortfarande poppar inte de upp i finder som de gjort tidigare.

Alla applikationer jag kör som är kopplade till servern fungerar bra (då de är kopplade via ip-nummer

Eftersom jag kan komma åt de andra datorerna så finns det ju en koppling mellan de och således kan man utesluta fysisk bruten kontakt mellan datorerna, har även kört reboot på hela nätverket (datorer, server, klienter samt router utan resultat. Jag förutsätter att det är en inställningssak. Jag har kollat mina finder inställningar och det är ikryssat att visa servrar under utdelad, precis som det ska vara.

innan jag stängde av denna mac igår kväll så hade jag en drös datorer uppraddade under delat, startade upp i morse och då fanns de inte där.

någon som har en aning om hur jag skall lösa mitt problem?

Tack på förhand
Tim

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-02 13:30

edit
suttit och pratat med apple care, likväl som deras irländska support utan framgång.

kan inte kontrollera eller reparera skivbehörigheter, och deras slutsats var att enda åtgärden dem veterligen var att göra en ominstallation utav os x. På följdfrågan om inte detta problem inte skulle återskapas utav att köra tillbaks allt med time machine visste de inte utan rekommenderade mig att bränna ner alla dokument jag ville ha kvar på en dvd och formatera min time machine hårddisk för att inte riskera att få tillbaks det som har orsakat problemet.

Mycket underligt.

1
Bevaka tråden