Jag började få detta problemet nyss efter att ha töntat till allt med iSync, som plötsligt inte skickade mina ändringar till mobilen (Ericsson s550i) och vice versa.
Har fått återskapa min kalender cirka en månad tillbaka, och exporterade alla kalendrar för sej som en extra backup, vilket jag var tacksam för när allt mitt återskapade var borta igen vid omstart av programmet. I de exporterade kalendrarna finns mina grejer med, men inte i databas-backupen som man gör mha säkerhetskopieringen.
Jag har provat stänga av födelsedagskalendern nu, men vet inte om jag vågar stänga ical igen - det tar trots allt lite tid att importera kalendrarna _igen_... Men jag hoppas detta var lösningen på mitt problem, och att kanske iSync ska funka igen också på sikt. Inser hur beroende jag är av att min teknik funkar i mina dagliga rutiner, och kikar över synkning med Google-kalender som ytterligare backup också...
Tyvärr har jag inte fått igång TimeMachine, eftersom min TimeCapsule låste sej vid första backup-försöket (datorn gick i vila tror jag var boven i dramat enligt buggrapporter i forumen), och jag har inte haft tid att försöka lista ut hur man låser upp och formaterar om eller vad jag nu behöver göra för att den ska komma igång igen. En väldigt dyr och snygg trådlös router har jag iallafall... Teknikens under...
Men det hör inte hemma i den här tråden, ville bara berätta att jag också har problem med att iCal inte tar uppdateringarna hux flux av någon outgrundlig anledning. Undrar hur mycket jag missat av mitt dokumenterande innan jag upptäckte felet.