• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-05 20:53

Ja, jag vill få lite nytta av mitt nya 5.1 system jag köpte någon månad innan MacBook Pron då jan inte nu använder min stationära längre.
Just nu kan jag fixa så att jag i alla fall får 2.1 (front högtalarna och suben). Men så kom jag ju på att jag har ett USA-ljudkort liggandes (billig grej) som har 1st mic och 2st ut (högtalare och lurar). Pluggar i den och den kommer upp i systeminställningarna för ljud, dock får jag inget ljud ut ur den.

Härligaste vore ju om man kunde få den att fungera och att det går att få ut ljud ur den i både högtalar och hörlurar uttagen samt att Macens egna går att använda samtidigt så att man kan få ut kanske inte riktigt 5.1 surround-ljud men i alla fall 2+3.1 (ljud i alal högtalare men bara som flera frontare)

Anyway, någon som vet om man måste göra något speciellt för att få USBn att fungera? (I helpen så står det inte mycket mer ämn att man ska plugga in den och klicka på den i inställningarna).
Samt om det går att få ut ljud ur både den och datorns egna uttag (kanske till och med omkoppla (mjukvaru) så att det går att få ut line-outen på datorn och dess interna högtalare?

// iLind