Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela luren skramlar när den vibrerar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-05-06 11:12

Har precis upptäckt en riktigt irriterande grej... När jag har "Vibrera" påslaget så tycker jag att vibrationerna fortplantar sig i hela luren och får den att skrammla/väsnas.

Någon som upplevt samma sak ?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-06 14:23

Då kan du ha råkat ut för samma sak som jag: efter att jag tappade min iPhone på hörlurs-hörnet (därunder sitter nämligen vibratorn) lossnade excentervikten från motoraxeln. Det vibrerade för all del, men det skramlade också duktigt.
Du måste plocka isär din iPhone och sätta fast vikten på axeln igen. Det verkar räcka med LocTite - men akta så att du inte limmar fast axeln i motorhuset. Och: använd iPod-verktyg när du öppnar den! Jag gjorde inte det första gången, och då blev sidorna lite skeva... Men efter andra gången fixade det sig.

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-05-06 17:05

Tusen tack för det tipset frazze... blir till o skaffa iphonevektygslådan nu då ; )

• Medlem
  • Västerås
  • 2008-05-06 22:55

Någon som vet var man kan köpa Ipod-verktyg ?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-06 22:58

Beror på... Jag stack till Macoteket och var beredd på att köpa det billigaste batteriet till iPod för att komma åt verktygen. Men då var dom sjysta och hämtade ett par beggade på verkstaden och gav mig. Dom kostar typiskt <$3, men kan vara svårare att få tag i här i Sverige. Någon annan ruttad?

1
Bevaka tråden