Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Portabelt grafikbibliotek?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på jakt efter ett högst portabelt grafikbibliotek i C. Jag tänker utveckla en grafisk applikation på Mac'en, men det måste enkelt kompilera på Windows (helst i Parallels ). Jag har redan tittat på SDL, vilket är ungefär vad jag är ute efter men får inte det att fungera smärtfritt och det verkar inte vara så uppdaterat på Mac'en. Någon som känner till fler alternativ? Det bör vara gratis och helst open source. Jag är ute efter att rita grafik, alltså inte fönsterbibliotek (?) typ QT. GLUT är på lite för låg nivå.

Tja, du har ju varit på de två absolut populäraste, SDL och GLUT. Jag skulle gräva vidare i SDL.

Men GLUT är inte låg nivå, inte vad jag menar med låg. Det är mer fokuserat på grafiken (och en liten aning användarinteraktion) och därmed snävare, men vad menar du med låg nivå i sammanhanget?

1
Bevaka tråden