Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud ur högtalare/headset!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-05-06 16:44

Har fått ett problem med min iPhone. Det är så att det kommer inget ljud ur högtalaren varken när man ringer med den eller lyssnar på musik med den. Ljudet har försvunnit helt, får inte något ljud ur den när jag använder mitt headset heller, micen fungerar när man pratar i den men man hör ingenting. Har hört att det skall hjälpa om man tvättar ur hurlursintaget men detta hjälper inte och jag tror inte det är där felet ligger då jag inte ens kan lyssna på musik ur hörlurarna längre. Detta felet märkte jag när jag uppdaterade Installer och instalerade ringtunes och Screw.. nånting man va tvungen att ha för att ringtunes skulle fungera. Vet inte om detta har någon koppling till varandra så jag inte använt iphonen till att lyssna på musik och ringa med på några dagar, men man vet ju aldrig. Vad kan jag göra åt detta?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-06 17:05
Ursprungligen av torva:

Har fått ett problem med min iPhone. Det är så att det kommer inget ljud ur högtalaren varken när man ringer med den eller lyssnar på musik med den. Ljudet har försvunnit helt, får inte något ljud ur den när jag använder mitt headset heller, micen fungerar när man pratar i den men man hör ingenting. Har hört att det skall hjälpa om man tvättar ur hurlursintaget men detta hjälper inte och jag tror inte det är där felet ligger då jag inte ens kan lyssna på musik ur hörlurarna längre. Detta felet märkte jag när jag uppdaterade Installer och instalerade ringtunes och Screw.. nånting man va tvungen att ha för att ringtunes skulle fungera. Vet inte om detta har någon koppling till varandra så jag inte använt iphonen till att lyssna på musik och ringa med på några dagar, men man vet ju aldrig. Vad kan jag göra åt detta?

Söka på forumet här
Där står bl a att en del har lyckats få tillbaka ljudet genom att välja Återställ Inställningar....

• Medlem
  • Borås
  • 2008-05-06 18:22

Tack så mkt:D funka hur bra som hellst

Jag hade samma problem , men i mitt fall var det en uppdatering av programmet MobileScrobbler for last.fm som stallde till det.

Avinstallerade och sen funkade det.

Det kanske finns en anledning till att Apple inte tillater vilka som helst att slappa program for iPhone

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-07 09:04

Självklart är det så. Det är den stora fördelen med AppStore eftersom alla programmen testas först. Men nackdelen blir att många program som voip och scummvm kommer inte att finnas i AppStore.

//Rob

• Medlem
  • Borås
  • 2008-05-07 15:43

man får väl se till att både ha kvar installer och även använda sig av Appstore isg om det är så att de kommer bli många program som förbjudes där;)

1
Bevaka tråden