Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta trasig iPhone i Frankrike?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Iphone köpt i Usa för ca 6 mån sedan.
För ca 5mån sedan alltså efter bara 1mån användning, slutade 3/4 av displayen fungera. helt touch lös belv den.

Jag har väntat länge på hur jag ska göra men har en kompis som kommer hem 20maj från Frankrike. Tänkte skicka ner den så att hon får byta den.

Då har jag tre frågor:

1. Behöver man kvitto? alla Iphone har ju serienummer vilket gör att dom kan spåra den var den är köpt ändå? och dom ser ju att det är en Iphone. (jag har inget, kompisen har letat men hittar inget, köpten den av han)
2. Går det att bara byta och få en ny? vad bör man säga till butiken? (vet att kompisen som köpte den i Usa fick en ny men då va det i samma butik han köpte den i usa)
3. Viktigast! behöver jag skicka ner hela kartongen med sladdar laddare osv? eller bara telefonen?

Tacksam för snabba svar eftersom jag skickar den snart!

Mina gissningar:
1. Kvittot är ditt köpbevis och det måste du ha. Sen är jag inte ens säker på att du kan lämna in en Phone köpt i USA på lagning i Frankrike...

2. OM du hittar kvittot är det omöjligt att säga vad de vill göra. de kan ta in den för lagning, de kan ge henne en ny.... Beror på hur allvarligt de anser problemet vara

3.Förmodligen borde det räcka om du skickar med Iphonen i sig....

Glöm inte att nolla telefonen helt, för de lär nog inte ta i den med tång om de upptäckter att du har hackat den, eftersom det bryter mot alla garanti-avtal som finns.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-05-07 12:20

En amerikansk är låst till AT&T så jag är mycket tveksam till att du får byta den någon annanstans än i USA.
I USA byter dom inte telfoner som är jailbreakade heller så se till att återställa den helt innan.
Sen kan det ju också vara så att dom vägrar att byta den om dom ser att du har köpt den för någon månad sedan och inte aktiverat abbonemanget.

1
Bevaka tråden