Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva SMS: Hur mycket långsammare än i vanlig mobil?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Haha:D hur kan du fråga? hur mycket snabbare att skriva?

Jag förut skrev jag ca 400 sms i månaden, nu så skriver man så pass mycket snabbare, och med iphone så har jag inte någon "sms räknare" som säger hur många tecken osv.. så varje sms man skriver går så fort att skriva så man skriver ca 3st varje sms. så nu skickar jag uppemot 800 sms i månaden... FAN TA IPHONE:D nej då.. men det är sjukt mycket lättare att skicka sms! när jag skickar sms så använder jag hackad åäö, och sen så använder jag svenska ordlistor, så att ordet efter man skrivit lite så föreslår det ett passande ord med dem bokstäver man skrivit.. tex: om jag skriver snabbt kanske det blir: Vad händet (förslag: händer) på middso....( förslag: Middsommarafton.) och då går det ju så sjukligt mycket snabbare! dock finns det en sak som är jobbig! om nu detta "förslagna ord" som i många fall är super är fel, så tar det extra tid att trycka på ett kryss uppe i smset, för att få bort det.. men när det stämmer i ca 90 % av fallen så tjänar man ändå så pass mycket på det så det är värt det! men skulle vilja typ att när man trycker spece så vill man ha ordet och enter så vill man inte ha det eller dylikt... och sen tar det ju en stund innan man hittar vart tangeterna är under fingrarna.. men när man väl kan skriva utan att kolla på tangenterna så finns det inte mycket som slår iphone i fart!

Robo - x! det finns en sådan funktion vid "advanced message" eller vad det heter i installer.. i början kunde man inte ändra på dessa sms, men det kan man nu! vilket är nice!

Lycka till!

Var hittar man "Avanced message" krävs det någon source för detta?

Ursprungligen av MRM-Racing:

Var hittar man "Avanced message" krävs det någon source för detta?

Berätta först vad det är så blir det lättare.
Ett program?
Inte hört talas om iaf.

Citat:

Robo - x! det finns en sådan funktion vid "advanced message" eller vad det heter i installer.. i början kunde man inte ändra på dessa sms, men det kan man nu! vilket är nice!

Det var detta jag undrade över...från inlägget över mitt.

Ursprungligen av MRM-Racing:

Det var detta jag undrade över...från inlägget över mitt.

Ok, nu läste jag lite noggrannare.
Det finns olika SMS-applikationer som klarar det där.
Jag använder SMSD. Sök här på forumet så får du mer svar om detta.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-06-03 00:07

Något av smsprogramen som stödjer att man vrider på telefonen så man får större tangentbord, som de går att göra i safari?

Bevaka tråden