Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med animering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-08 18:07

Nu har jag sökt länge och väl, men inte hittat någon hjälp i ämnet jag vill ha.

Jag håller på att redigera en skidfilm och har lite funderingar. Dock är jag på tok för dålig användare av Adobes CS3-paket för att kunna reda ut detta själv. Jag har både Illustrator, Premiere, After Effects och Photoshop (plus 99:)) till min hjälp. Mina idéer är lite svåra att förklara, eftersom jag kan se precis framför mig hur jag vill att det ska se ut.

Det jag vill göra är två saker. Det ena är att animera text så att den skriver sig själv. Ungefär som när en skrivmaskin gör det, eller ett tangentbord. Att bokstäverna kommer en och en i jämn takt. Jämför med diverse actionfilmer när det visas något i stil med "1800 hours Pentagon, USA" och så är det något digitalt ljud till.

Det andra jag vill göra är att skapa en karta från en befintlig Norden-karta. Jag har alltså en ganska detaljerad karta, men vill göra den ganska odetaljerad och så ska det se ut som att den nästan är ritad. Den ska liksom se animerad ut. Något i stil med Swedish Posses Override:

Hade varit väldigt snällt om någon kunde länka eller tipsa om lösningar på mina problem:)

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-09 00:45

Lösningen på problem 1 är nu funnet mha en hel del googlande och tutorials, funktionen finns tydligen inbyggd i After Effects:)

Någon som har förslag på problem 2?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-09 06:32

Kolla in Swe Posse 5 o´clock News den har vi gjort grafiken till, men tjabo gjort animationen til den

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-09 16:41

Det andra problemet är nu också löst. Det som behövdes var en del jobb i PS bara.

1
Bevaka tråden