Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mmmmmanual!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville bara i offentligheten hylla den tryckta mjukvarumanualen. Fick just hem Dreamweaver 4.0 och där ligger en fin, fyllig manual (på svenska!!)

Å inte nog med det... jag var inte tvungen att starta om efter installering - de´ni!

Allvarligt talat - är det fler än jag som är trötta på pdf-manualer och html-hjälp?

/ Anders

[ 30 Juli 2001: Meddelandet ändrat av: Ingelstam ]

• Medlem
  • International user
  • 2001-07-30 16:07

Ja, jag föredrar verkligen pappers manualer framför html och pdf. Fast man kan ju alltid skriva ut Html och pdf

• Oregistrerad
  • 2001-07-30 17:43

Jag föredrar pappersversion när man ska läsa den. Men pdf/html när man måste söka efter något. Pappersversionen har ju även den förddelen att man inte behöver lägga undan den när man ska återgå till programmet man jobbar i.

Jag kör med två bildskämar

Håller med dock, känns som man lär sig mer när man läser pappersversionen... Man kan koncentrera sig mer, sätta sig tillbaka och suga in informationen. Vid datorn finns ju ICQ & co som blinkar och låter.

Den gode David Pogue har ju satt upp en industri kring det här med ´the missing manual´ idén.

Jag tycker nog likafullt att mjukvaruproducenter skulle fundera en vända till på det hela och följa Macromedias goda exempel.

Finns det nån här på 99mac som har inblick i hur mjukvaruföretagen (hårdvara med för den delen!) tänker i frågan?

/Anders

Jag läser alltid den tryckta om det finns någon. Det är lättare att läsa och sedan göra det man ska på skärmen.

Med avsaknad av tryckta manualer borde programmen bli billigare.

1
Bevaka tråden