Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone kan inte ansluta till datorn

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2008-05-09 14:34

Hej
Jag har en iphone som har fungerat helt perfekt tills för någon dag sen då jag upptäckte när jag skulle lägga in ny musik på den att den inte vill ansluta till datorn. Jag har testat med min brors sladd också men den vill inte heller funka, har gjort rent dem med men det vill inte heller göra så att det ska fungera. Dock så borde den göra det eftersom den fortfarande går att ladda. Dock så vissas det inte att den laddas, men det gör den.

Vet någon vad för fel det kan vara, är det datorn eller iphonen??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-09 14:57
Ursprungligen av flaffan:

Hej
Jag har en iphone som har fungerat helt perfekt tills för någon dag sen då jag upptäckte när jag skulle lägga in ny musik på den att den inte vill ansluta till datorn. Jag har testat med min brors sladd också men den vill inte heller funka, har gjort rent dem med men det vill inte heller göra så att det ska fungera. Dock så borde den göra det eftersom den fortfarande går att ladda. Dock så vissas det inte att den laddas, men det gör den.

Vet någon vad för fel det kan vara, är det datorn eller iphonen??

Om den laddas utan att visa det verkar det som om den har hängt sej. En reset?

  • Medlem
  • Partille
  • 2008-05-09 16:05

kenjon, jag kan ju inte reseta den eftersom den inte heller vill ansluta till datorn.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-12 22:52
Ursprungligen av flaffan:

kenjon, jag kan ju inte reseta den eftersom den inte heller vill ansluta till datorn.

Med reset menade jag home+power på iPhonen.

Kör den i "restore-läge" och anslut och de om du får upp den då?

Nej, nej. Datorn kan inte anslutas till iPhonen är det ju.

Sätt den i DFU eller restore, borde kicka igång.

Har du USB-hub?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-19 21:36

Har också fått detta problem nu, dock laddas inte ens batteriet längre.
Har försökt med fyra olika kablar, två olika dockningsstationer och två olika datorer (PC).
Enda sättet för mig att ladda batteriet, är med hjälp av en gammal iPod laddare från Belkin.
Så laddningen är löst (för tillfället), men inget händer när jag kopplar den till laddaren som följde med eller när jag ansluter den till datorn. Därmed kan jag inte restora min iPhone och börja om.
Mitt problem började för någon dag sedan, med att när jag satte den i dockan så fick jag ett meddelande i still med "Detta tillbehör är ej avsett för iPhone ..........". Jag svarade "Nej" på frågan jag fick och allt fungerade som det skulle. Denna fråga fick jag sedan varje gång jag satte iPhonen i dockan, men nu fungerar det som sagt inte alls längre.

Någon som kan hjälpa mig!!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-05-19 22:04

Kolla här, kanske hjälper. Låter som att det kan vara smuts i kontakten som ställer till det för dig.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-19 22:39
Ursprungligen av Drakfot:

Kolla här, kanske hjälper. Låter som att det kan vara smuts i kontakten som ställer till det för dig.

Jag hade kunnat köpa detta, om det inte vore för att en gammal iPod laddare fungerar.
Men skall absolut försöka med att rengöra kontakten iPhonen ändå.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-20 21:28

Har nu rengjort kontakten, men tyvärr hjälpte inte.
Någon som kan tänkas ha ett annat förslag??
Tacksam för hjälp!!

nåt nytt på denna fronten. detta har just skett mig...

Har en användare med samma problem, telefonen laddas, kommer upp i iPhoto men inte i iTunes. Har provat det mesta, den kommer upp i min dator men inte i hans så det verkar vara ett datorproblem. Har uppmanat honom att radera iTunes och installera igen efter denna bruksanvisning så får vi se hur det går.

Ta bort iTunes från Mac OS X

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2010-05-27 18:16

Fick själv samma problem med min telefon idag, jag provade att starta om telefonen (håller in home knappen+ power knappen tills skärmen slocknar) och sen startade jag telefonen igen. Hade den kopplad till datorn under tiden som jag gjorde det och efter ett par min så dök iPhoto upp och telefonen började laddas även iTunes hittade telefonen efter denna lilla proceduren.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2010-05-30 20:37

Jag har samma problem och har så haft ett tag då jag är hemifrån på en längre tid. Jag har provat olika kablar och olika datorer, men inte någon dator kan hitta min telefon som en kamera, dock hittar iTunes den hela tiden.

Jag har en helt "laglig" iPhone 3Gs som jag inte fifflat nånting med. Har nu över 8000 bilder på den som jag verkligen vill ha över till min dator.

Jag såg att det var lite smuts i kontakten idag, så har rengjort som tusan men utan resultat. Den laddas även bra och för några veckor sedan hittade min dator den, och inga ändringar har gjorts på varken telefno eller dator sen dess, den har bara slutat dyka upp.

Nån som vet vad smo kan vara felet? Har googlat mig igenom många sömnlösa nätter...

MVH Putte

  • Medlem
  • 2010-06-23 07:48

Någon som kommit med en klockren lösning än? Min kommer inte upp i iTunes men i iPhoto likt flera andras här. Kan ansluta till min PC men inte till min MBP

Installera om iTunes det hjälper nog, Har sett detta vid ett par tillfällen de senaste två åren.

//nicke

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-23 08:17
Ursprungligen av doo:

Någon som kommit med en klockren lösning än? Min kommer inte upp i iTunes men i iPhoto likt flera andras här. Kan ansluta till min PC men inte till min MBP

Testat en annan PC?

1
Bevaka tråden