Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Traktor hittar inte 2 usb kanaler från Numark DXM01

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Lund
  • 2008-05-11 10:43

Som rubriken lyder jag har problem med att få Traktor dj 3 att hitta Numarks DXM01-usb´s två usbutgångar,
eller rättare sagt, den hittar och kan spela genom båda. men när jag går in i Audiosetupen så jag kan bara välja en kanal, 1&2 (vänster(mono)&höger) vilket gör att jag bara kan spela från ett deck.

hade inte alls detta problem med traktordj2 där hade jag däremot ett problem med att den inte kunde läsa in alla mina låtar från min musikfoldern utan att hänga sig.

någon som har liknande problem?

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-05-11 10:53

Hittade samma fråga på NI´s forum, dock inget svar men kanske bättre formulerad:

Citat:

I was wondering if anyone was using this USB mixer with traktor? If so could you tell me how to configure it correctly? the problem i'm having is this: the above mixer uses two USB ports, one per channel. in Audio Setup, Trakor recognizes both USB channels but it will only allow me to connect one of these channels, effectively i can only play one deck through the mixer. does anyone know how i can tell Traktor that the two USB Audio Codecs belong to the one mixer.
Thanks for your help

1
Bevaka tråden