Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att trycka upptaget

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-14 02:23

Ibland när jag sitter i skolan får jag samtal där jag senare måste ringa upp, eftersom jag inte kan svara på lektion. Det är ganska viktigt att folk får veta att jag är medveten om samtalet. Ibland får jag en slider (engelska) när jag ska svara och ibland får jag två knappar med alternativen "svara" och "avböj". Det är väldigt störigt då jag vill ha knapparna varje gång!

Är det någon mer som har upplevt detta problemet? Finns det något sätt att åtgärda och i så fall hur, eller får jag lära mig att leva med det?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-14 07:29

Har inte det att göra med om telefonen är låst eller inte?

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-14 14:50
Ursprungligen av frazze:

Har inte det att göra med om telefonen är låst eller inte?

Hur menar du låst?

Varför inte bara dubbelklicka på sleep/wake-knappen(den på toppen)?
Den finns ju alltid där...

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-05-14 14:51
Ursprungligen av theplague:

Varför inte bara dubbelklicka på sleep/wake-knappen(den på toppen)?
Den finns ju alltid där...

Blir det upptaget vid dubbelklick? Jag vet att man stänger av ringsignal/vibrationer om man trycker en gång

EDIT: Fo sho, det funkade! Det visste jag inte sen tidigare

Senast redigerat 2008-05-14 15:34
Ursprungligen av MacBro:

Blir det upptaget vid dubbelklick? Jag vet att man stänger av ringsignal/vibrationer om man trycker en gång

EDIT: Fo sho, det funkade! Det visste jag inte sen tidigare

Ett tips för alla iPhone användare är att läsa genom iPhonemanualen. Det finns ett gäng sådana småtrix som man har användning då och då.

Ursprungligen av MacBro:

Ibland när jag sitter i skolan får jag samtal där jag senare måste ringa upp, eftersom jag inte kan svara på lektion. Det är ganska viktigt att folk får veta att jag är medveten om samtalet. Ibland får jag en slider (engelska) när jag ska svara och ibland får jag två knappar med alternativen "svara" och "avböj". Det är väldigt störigt då jag vill ha knapparna varje gång!

Är det någon mer som har upplevt detta problemet? Finns det något sätt att åtgärda och i så fall hur, eller får jag lära mig att leva med det?

Slidern får du om du har låst telefonen, knapparna när du inte har det... Vet inte om det går att ändra... Kanske, kanske inte....

Dags att läsa manualen. Tack för tipset.

• Medlem
  • Habo
  • 2008-05-14 23:19

Känns som om du får knapparna om du lyssnar på musik också i lurarna och det ringer... eller upplåst som andra sagt.
2 Klick på Sleep/wake så skickar man upptaget. 1 Klick mutar man signalen.

1
Bevaka tråden