Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sprängd högtalare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-05-14 19:13

Hej! Jag satt och pillade rundor på min iphone medan jag lyssnade på musik.
Jag drog senare ut hörlurarna för att bara spela upp musiken genom högtalaren för skojs skull.
Märkte efter efter tag in i låten att det lät lite krispigt (speciellt vid bas toner), är högtalaren sprängd?
Kanske lite dum fråga men kan man verkligen maxa iphonens högtalare så mycket, ligger det ingen "db spärr" eller något liknande i iphonen? (brukar ofta spela musik på det högsta om jag vill tex spela upp en ny låt eller något liknande...)
Är era iphones likadana, är det mjukvara fel eller kan man verkligen spränga högtalaren på den?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-05-14 19:20

Är nog snarare så att det klena membranet i högtalaren börjar fladdra och skapa oljud vid hög volym och djup bas.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-15 09:23

Högtalaren är rätt klen och optimerad för tal än för höga och låga toner.

//Rob

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-17 14:53

När det gäller musik genom högtalaren så tycker jag att det låter bra, sätt din equalizer på Bass Reducer så kommer det låta bra, fast basen blir låg dock.

Bra är ett VÄLDIGT subjektivt begrepp måste jag säga...
Jag tycker högtalaren låter skräp när man kör musik genom den, oavsett vad man ställer eqn på... Transienterna får ingen sjysst attack och det känns som att högtalarna har ett riktigt snävt register....
Tror att de egentligen bara är avsedda för att att köra högtalar-telefon med,

1
Bevaka tråden