Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WiFi "ansluten ibland"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-15 20:56

Har problem att få WiFi:n att lira med hemmanätverket. På jobbet verkar det fungera utmärkt men hemma är det större problem. Det konstiga är att iPhonen får en schysst IP och allt är rätt inställt i telefonen, så det "borde" verkligen fungera. Det är exakt samma inställningar i den som på min bärbara dator.

Att ansluta till nätverket och få en IP/DNS settings är således inga problem, det är när jag öppnar safari och försöker ansluta till en sida som problemet uppstår "safari kunde inte öppna sidan eftersom det inte kan hitta servern."

Verkar som om fler har haft samma problem om jag Google'ar lite. Men har inte hittat någon vettig lösning på det hela. Har givetvis provat att "Glömma" inställningar och koppla upp mig igen utan framgång.

Någon som har en lösning? Edge funkar förövrigt fin fint. Men WiFi vore trevligare

Vad har du för trådlös router?
Märke, modell etc?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-15 21:36

Linksys WRT54GC, kör WPA som säkerhet. Bara bokstäver, inget åäö i nätverksnamnet eller lösenordet.

Min D-Link var likadan, köpte en Airport Extreme.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-15 21:40

Löst. Satte IPn som statiskt men inom range:n av nätverket. Nu funkar det!

1
Bevaka tråden