Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.3 till 1.1.4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 12:28

Hej!

Har sökt men inte hittat något på detta tema, så jag ställer en fråga (ha förbarmande över mig om jag missat att detta tema redan är behandlat). Köpte Iphone med 1.1.3 i USA och hackade den framgångsrikt med Ifun's hjälp. Nu erbjuds jag uppgradera till 1.1.4 varje gång jag synkar med Itunes. Kan jag/bör jag göra det? Erbjuds också att installera en ny installer när jag aktiverar den. skall jag/bör jag göra det? Och till slut, vad vågar man egentligen installera av alla möjliga extra applikationer som erbjuds i Installer mm?

Hälsningar

Uppgradera ska du INTE göra om du vill ha 1.1.4, däremot kan du ÅTERSTÄLLA med 1.1.4 om du känner för det... Men då får du haxxa upp den igen och sådär. Vill du inte ge dig in på det kan du enkelt av-aktivera frågan om uppgraderingen... Det finns någonstansi Itunes tror jag...

"ebjuds också att installera en ny installer när jag aktiverar den"
Aktiverar vad exakt? kör igång installern?

Vad du "vågar" installera är väl upp till dig själv. Om du inte är så tekniskt lagd kan du ju hålla dig borta från applikationer som trixar med os-et och sånt där....

Hoppas svaren gav dig någon klarhet!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-17 05:52

Det spelar ingen roll om du uppgraderar eller återställer. 1.1.4 är mest en bugfix så man kan uppgradera men återställningen är lite säkrare eftersom den installerar om hela systemet. Men hur du än gör måste du låsa upp, aktivera och jailbrake telefonen igen.

Bästa sättet att göra det på är att använda pwnage eller iLiberty+.

//Rob

1
Bevaka tråden