Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har jag tröttnat: safari kraschar ofta

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en glad användare av ipod touch men nu börjar en sak gå mig på nerverna. När jag surfar kastas jag utan förvarning ut ur safari som om jag skulle ha tryckt på "home" knappen. Det är extremt störande och händer ofta. Som exempel hände två ggr nu när jag skulle skriva det här inlägget
Jag har aldrig jailbreakat min touch 32G och den är uppdaterad till 1.1.4

Är det någon som har upplevt samma problem eller vet vad det beror på? Är det läge att reklamera?
tack på förhand/A
P.S Det händer ibland också med google maps D.S

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-16 18:22

Det är förmodligen bara fel i mjukvaran. Jag hade testat att återställa den. Men se till att du har all musik o videor o så som du vill spara i datorn, för den blir fabriksny i.o.m en återställning. Vet inte hur det funkar med january update om den stannar kvar eller inte. Kan kanske någon som har mer erfarenhet svara på:p

Jag gjorde en återställning genom att koppla Touch´n till iTune efter att den hade "frusit fast". Allt försvann även January Software men det var bara att gå in och ladda ned allt igen på iTunes. Fast det förutsätter förstås att man har allt sparat där. På ditt konto står ju att du har betalt för Software så den kan du alltid få tillbaka.

Om du kastas ut från Safari, har det inte att göra med internetuppkopplingen då ? Har du trådlöst bredband hemma som är opålitligt ? Sitter du för långt ifrån routern ?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-05-16 23:50

Jag skulle tro att cacheminnet blir fullt och måste dumpas, testa dumpa det med jämna mellanrum.

Och nej, det har ingenting med bandbredd och avstånd till router att göra, att safari stängs ner är safaris egna "skydd" för att spara ram-minne

Tack sajmoon, det var en tömning av cacheminnet som krävdes. Nu går det relativt felfritt

1
Bevaka tråden