Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på första synth

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, då var man hemkommen från BB med en ny synthare av flickmodell. Sjukt coolt!

Naturligtvis måste man ju främja eventuella intressen och talanger så lite tips om en lämplig första synth som kan ersätta fåniga plastleksaker vore toppen.

Jag har själv tänkt på en MS20 då panelen är vertikal och Cutoff & Resonance rattarna föredömligt stora och lockar till lek.

Tipsa på
Hoj!
/Roberth

(Gratulationer, ryggdunk och annan uppmuntran välkomnas också)

Woot! Grattissss! Får det inte vara en plastsynt då?
En sampler roar länge. Typ Casio SK-X.

Men sååå bråttom behöver du junte ha. Just nu räcker nog kärlek och tålamod ganska långt!

Grattulerar. Hehe ja det var snabbt. Men plastgrejer kan var kul också, iom att nyckelord torde vara stryktåligt och batteridrivet ett bra tag framöver. Se bara till bend'a dom rejält först så det finns några rattar och knappar som främjar kreativiteten utöver det fördesignade.

• Medlem
  • 2008-05-16 20:51

Grattis!

Mot närmsta ställe som säljer kallbacksäkra syntar!

Grattis !

Hmm svår fråga ! , men jag rekomenderar Roland Juno-6 den är så sjukt jäkla fin i ljud
samt polyfonisk och lättrattad.

Det måste vara en synt som låter snällt och som håller. En JP-8000 låter snällt men är plastigare än en rysk bil från 1986. En Waldorf Microwave XT håller nog men ljudet skulle skrämma slag på den lilla damen. Den kan skrämma även fullvuxna karlar från vettet. Någon slags Yamaha tror jag skulle funka. En PS-modell med autokomp och stora tryckvänliga knappar.

Grattis förresten. 20 sekunders njutning ger 20 år av umbäranden

Grattis!
En sån här kanske kunde passa den lilla damen:

Modular synth for kids

• Medlem
  • 2008-05-16 21:45

Fast, med tanke på vad gamla hemorglar kostar nuförtiden så... klart ungen skall ha en fet elorgel!

Grattis!

Jag tycker den givna förstasynten är Yamaha CS-01.

Tack allihop!

Bytte just första bajsblöjan. Mer givande än det låter Man är bara så nöjd och glad att allt fungerar som det skall.

Deadbeat: Shit! Ser ut som nåt JM Jarre kunde snickrat ihop till sin unge. Gjutet inköp!

Kram på er
/Rob

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-05-17 16:08

Grattis till dottern!!!

• Medlem
  • Borås
  • 2008-05-17 16:54

Grattis!
En MPC så klart! Då kan du ju bara byta ut ljuden när hon tröttnar på dem + att det är skoj att banka

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-05-17 18:12
Ursprungligen av odlarn:

Grattis!
En MPC så klart! Då kan du ju bara byta ut ljuden när hon tröttnar på dem + att det är skoj att banka

skall du sälja nu igen

• Medlem
  • Borås
  • 2008-05-17 18:45

Haha, nej
.. en 4k kanske inte är en första-mpc eller, det hade ju varit fedt.

1
Bevaka tråden