Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Sennheiser MM 50 for iPhone

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag var jag på Apple Store på Regent Street, London, för inhandla V-Moda Vibe Duo till min iPhone då jag tycker att min (näst) käraste ägodel förtjänar en ordentlig accessoar. Väl inne på AS så började jag prata med en försäljare som bekräftade det jag redan läst på internet om att basen är lite för hög. Han hade bytt sina mot ett par från Sennheiser. Sure, sade jag och köpte de istället!

Lurarna kostade £59.95 (dvs £10 mindre än V-Moda), vilket jag tyckte lät rimligt. De är svarta med "högersladden" en aning längre för att man skall ha sladden bakom nacken. En sak som är intressant är att detta gör att mikrofonen sitter väldigt nära munnen.

Direkt efter inköpet öppnade jag förpackningen där man möts av tre pluggar till hörlurarna. Medium-modellen passade mig bra.

Jag började lyssna direkt och strosade runt i stan lite för att sköta lite ärenden och för att senare ta tunnelbanan hem. Ljudisoleringen är häpnadsväckande, nästan farlig om man rör sig i trafiken. Men det är väl inget minus? Tunnelbanan som kan låta väldigt högt lade jag inte märke av påvägen hem.

Jag lyssnar väldigt mycket på rock, blues blandad med lugn musik. Lurarna ger ett väldigt ärligt ljud vilket jag gillar. Man hör tydligt de olika instrumenten när jag lyssnade på exempelvis Cream, 'Zeppelin eller 'Stones.

Ett minus med lurarna är att de är nästan för bra, på det sättet att genom att de ger ett sånt ärligt och rakt ljud så hör direkt om det är en dålig inspelning. Lyssnade på en dålig live-inspelning med Eagles som kändes lite halvrutten.

Basen tycker jag "anpassar sig" väldigt bra. Den är lagom avvägd i de flesta genrerna, jag provlyssnade lite på hiphop och klassiskt som hastigast väl hemma.

Jag har som sagt bara haft lurarna i min ägo några timmar men hittills är jag väldigt nöjd med mitt köp. Ni får ursäkta att jag inte är så duktig med ljud-termer. Men jag försökte beskriva allt så bra som möjligt.

Har ni några frågor så är ni varmt välkomna att kommentera!

Mikrofonen har jag faktiskt inte testat än. Som student så har jag inte några pengar på min mobil just idag. De pengarna försvann med tequilan igår.. Jag får vänta tills någon ringer mig! Jag återkommer med info om den.

Fortsatt trevlig helg,

Oliver Wide-Swensson
oliver snabel-a wide-swensson.se

Jag pratade precis med en kompis som ringde från Sverige. Ljudkvaliteten var kanon bra även i samtal. Dock kan jag inte uttala mig om huruvida mottagaren uppfattade mig då min kompis hade avnjutit lite förfriskningar, antagligen samma tequila som jag nämnde tidigare.

Det känns dock lite lustigt att prata då man inte hör sig själv efter som ljudisoleringen är så extrem. Men detta problem har ju alla s.k. in-ear hörlurar.

1
Bevaka tråden