Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pekdon

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en studiomöbel (finns såklart en tråd här ) som jag är tämligen nöjd med, förutom att musen hamnar något långt ner. Får fel vinkel på handen och ont som s*tan om jag sitter länge.

Lurar på en trackball istället, blir ju inte lika höjdkänsligt, och tänkte kolla vad ni har för erfarenhet av såna i musiksammanhang. Behövs ju lite precision när man sitter och mixar tycker jag. Eller finns det andra tips på pekdon?

Du kan inte sätta musmattan på någon form av upphöjning?
Har du armstöd på stolen?
Personligen landar det alltid i att jag behöver en yta där jag kan lägga mer eller mindre hela underarmen på bordet för att kunna jobba länge.

Nej, det är bara en liten utdragbar hylle för tgb+mus. Själva skrivbordet är överfullt redan, har två klaviatursynthar. På lite sikt kan jag förhoppningsvis få undan dom på ett stativ eller vägghyllor, men det dröjer ett tag...

Lurar på nåt sånt här:
Dustin AB | Allt inom IT

  • Medlem
  • 2008-05-18 23:30

Man vänjer sig bra vid trackball, det är ovant i början, men sedan går det som en dans!

När jag fick konstigheter i armen pga massivt datoranvändande skaffade jag dels en Wacom pad/penna, dels en sån här:

Dustin AB | Allt inom IT

Bara en vanesak. Funkar fint vid precisionsgöra. Går bra i såväl Cubase som Illustrator...
Och så ligger den still på samma ställe = tar lite plats. Min ligger ovanpå mitt mixerbord just nu.

/RtMI

Trackball är toppen, lite ovant i början precis som jgb säger. Tar ingen plats på skrivbordet och skönt för armen. Som tur är så har man inte glömt hur man använder en vanlig mus när man sitter på nån annan dator.
Jag har en sån här http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/trackballs/devices/189&cl=us,en

Köpte mej en Logitech Trackball att testa på jobbdatorn. Känner mej galet handikappad just nu, men man får ju ge det en chans

1
Bevaka tråden