Ursäkta om denna tråd ligger fel - någon snäll moderator kanske i så fall kan flytta den till videoproduktion - men jag tycket inte riktigt den passade där
Vad säger ni, är det okey att lägga filmer i quicktime movie (.mov) på en cd som ska till folk som ev sitter med en windowsdator om man har en länk så att de kan hämta hem programmet om de inte har det? Det är lite av omvända diskussionen - här brukas oftast talas om mac-ovänliga lösningar och jag undrar nu om detta kan anses windows-ovänligt?
Bakgrunden är att jag ska, som examination på en kurs, producera ett material på en CD som ska skickas till "kunder". Den kommer att vara gjord i samma mall som den hemsida som också ska finnas. När de öppnar cd:n kommer en startsida öppnas i deras webbläsare. På vissa sidor kommer det att finnas små videoklipp i flash vilket inte borde vara problem men jag vill även ge dem möjlighet att se dem i större format, t ex helskärm och då blir mov-filerna bättre än de flash jag lyckats få till.
Lugn, uppgiften har inte "kundanpassning" som huvudtema, tyvärr inte ens som deltema. Jag är en av de få som har mac och brukar föra in "tillgänglighet" i diskussionerna vilket inte är speciellt uppskattat, inte ens av lärarna. Men jag har bestämt mig för att försöka "lära för livet och inte för skolan" så därför frågar jag er som kanske kan hjälpa mig denna kunskap.