Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plugin till Mail.app för att skicka mail till flera användare?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja skicka samma mail till flera användare,
men jag vill inte att de ska se vilka andra användare som fick mailet också.

Om jag lägger till alla användare som dolda kopior så står det bara "undisclosed recipients", det är fult.

Jag skulle vilja ha ett program eller en plugin till mail.app som gör så jag kan skicka samma mail fast till 10 olika adresser utan att jag behöver skicka dem en och en, programmet gör det åt mig. Några förslag?

Du råkar inte ha FileMaker Pro redan? I så fall kan du få mera specifika instruktioner, men i all korthet så är det bara att skapa en tabell med alla epostadresser till (det är lätt att importera från tex textfiler), sedan är det bara att fixa ett litet manus som loopar igenom alla poster och skapar ett mail per post. Dessa mail skickas sedan via det förinställda mailprogrammet, dvs Mail, ett i taget.

Ett annat alternativ är förstås Applescript, det kan tex jobba "via" Adressboken, om du skapar en grupp där i, så kan Applescript loopa igenom dessa och skicka ett mail med viss text till allihopa, ett i taget.

prova stopp ngt av de dussinet olika mailprogram som Finns. Börja med entourage?
de flesta fixar detta.

Nix, kör inte filemaker, dock skulle ett applecript som kör via adressboken funka, nån som har ett sånt?

Jag väcker upp denna tråden eftersom jag är ute efter samma sak - skicka anpassade mejl

Taz_1999s förslag Automator & Applescript - Mailer borde passa bra. Dessutom borde jag klara mig med enbart Automator eftersom Applescript var till för att separera mottagaran utifrån ålder.

Jag faller i stort sett på första steget
Man ska använda "Filter Address Book Items" vilket borde motsvara "Filtrera Adress-bok objekt" I vart fall hittar jag inget som passar bättre

I anvisningen visas

Click for full size - Uploaded with plasq's Skitch

Hos mig blir det

Dvs fönsterrubriken är "Filtrera grupper i Adressbok" inte personer. Rubriken blir kvar när jag ändrar till personer i 1:a raden och då får jag tillgång till de grupper jag har i Adressboken

Men här är det problem - om jag kör detta så får jag felmeddelande

Det spelar ingen roll vilka grupper jag väljer.
Inte heller om jag lägger på saker som nytt mejl etc den stannar på denna första åtgärd

Vad gör jag för fel?

Man kan väll bara göra en grupp med mailadresserna i adressboken och sen kryssa ur "visa adresser vid grupputskick" ( eller vad det står)

Problemet är
1. att spamfilter börjar ta allt fler Icke-adresserade mail. Viktigast.
2. Det ser inget kul ut med ett meddelande som är adresserat till "Dolda motagare". För inhemsk privatpost kan det väl duga men inte utomlands eller till affärskunder.

Så det är därför jag vill ha ett meddelande till var och en som som ska vara adresserad med dennes för- och efternamn samt epostadress.

1
Bevaka tråden