Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta MMS-bilder till kameramappen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bakgrund: Har installerat SwirleyMMS och Preview för att kunna ta emot mms. Det funkar ju bra, men jag vill ju ha bilderna under ikonen bilder. Provade då att kopiera bilderna till Bilder, men dem dök inte upp där. Då testade jag att byta namn på dem och det funkar. Nu kommer de upp i Bilder.

Hur gjorde jag då? I Preview börjar du med att trycka på Open, sen ser du "tilde"tecknet upp till höger. Sen visar sig två mappar. Media ska du in i, och öppnar MMSFiles. Markera en bild och tryck på File och copy. Tryck på Up och öppna DCIM och 100APPLE. Och tryck på Paste. Och Paste en gång till. Nu har vi två bilder som du kopierat in. Fast en heter XXX copy.jpg

Nu ska vi byta namn på dessa. De andra bilder som redan ligger i mappen heter ju IMG_0001.JPG och IMG_0001.THM. Nu döper vi dessa två till precis så, fast med ett nytt nummer. Markera den första och tryck på Modify. Jag hade själv fyra bilder i min mapp. Jag döpte då dem till IMG_0005.JPG och kopian till IMG_0005.THM. Inte testat andra namn, men det borde ju gå så länge de heter samma med .JPG och .THM på slutet.

Nu finns bilden under Bilder och du kan se den i fullstorlek.

Funkar det med alla (bild-)filformat?
Det finns ju en app som gör detta automatiskt, MoveMMS, men den har rapporterats krasha telefonen om något bildformat som inte stödjs i kamerarullen flyttas.

Ursprungligen av theplague:

Funkar det med alla (bild-)filformat?
Det finns ju en app som gör detta automatiskt, MoveMMS, men den har rapporterats krasha telefonen om något bildformat som inte stödjs i kamerarullen flyttas.

Ingen aning faktiskt, jag tänkte mer på de bilder man får med MMS. Men ibland går det ju att ändra filändelse på datorn(mac) så den kanske går iPhonen också. Testa gärna.

Jag försökte också hitta om jag kunde få in bilderna till Bildbibliotek, men hittade inte det. Där kanske enda vägen är det programmet du nämnde eller genom sync i iTunes.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Ingen aning faktiskt, jag tänkte mer på de bilder man får med MMS. Men ibland går det ju att ändra filändelse på datorn(mac) så den kanske går iPhonen också. Testa gärna.

Och dessa kan tydligen komma i i olika filformat. VIssa av dessa kraschar iPhonen när de flyttats över med MoveMMS.

Under settings i Finder/Preview finns det en inställning "File Assaciotions"som man kan lägga till fler. Där kanske man får till det med nya filer. De som finns där är plist, txt, jpg, jpeg, png, tiff och gif.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Under settings i Finder/Preview finns det en inställning "File Assaciotions"som man kan lägga till fler. Där kanske man får till det med nya filer. De som finns där är plist, txt, jpg, jpeg, png, tiff och gif.

File associations för "Finder" eller för "iPhonen"/"kamerarullen"/"bildbiblioteket"?

Ursprungligen av theplague:

File associations för "Finder" eller för "iPhonen"/"kamerarullen"/"bildbiblioteket"?

För finder

1
Bevaka tråden