Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Finns här någon som har en epson stylus c40ux i sin ägo och som vet hur man lurar ut patron-släden i underhållsläge?
Vi har testat alla möjliga kombinationer och blivit gråhåriga på kuppen. Manualen har naturligtvis givit sig av...
Jag hade samma bekymmer med en Epson 740 en gång. Då handlade det om att hålla in en knapp i 3 sek i stället, inte kombinera de två den hade...
Kollat Epsons hemsida om någon pdf-manual?
Jag hade samma problem med min Epson C42 Plus. Vet inte hur jag gjorde: jag tryckte bara lite här och där på måfå, stängde av skrivaren, höll ner knappen, meckade och stod i, och se, rätt som det var åkte släden ut. Men kolla i handboken...
Skrivaren skall vara påslagen, men ej i utskrift. Öppna skrivaren. Tryck på den röda knappen (den till höger med droppen och pappret som symboler)) och skrivarhuvudet skall förflytta sig till rätt position för att kunna byta bläck. Om båda patronerna (färg och svart) är slut byter man den svarta först (man kan inte nå färgpatronen i det läget) och trycker på knappen en gång till. Då skall huvudet förflytta sig änu ett snäpp och man kan då byta ut färgpatronen. Klappat och klart.