Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har planar på att köpa Xbox, och det för att man kan spela på internet. Så som jag har fattat går det inte på någon annan spelkonsole?
Nu till frågan hur gör man för att koppla upp sig med Xbox på nätet. Vad krävs. Jag har en PB G4 och bredband.
Ni får gärna berätta för och nackdelar.

"alla tre" ska kunna spela online, M$ har mest pengar så boxen kommer väl online först, men köp den inte enbart för att spela online :/

• Oregistrerad
  • 2002-09-30 00:15

Ja, alla boxar ska så småningom kunna spela online. Det är dock boxarna i sig som sköter uppkopplingen mot nätet om jag har fattat det rätt, så vilken dator du har ska inte spela någon roll. Däremot måste du nog betala lite extra för att få funktionaliteten i din spelkonsol.

Varken PS2 eller NGC levereras med nätverks-del om jag fattat rätt?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Varken PS2 eller NGC levereras med nätverks-del om jag fattat rätt?

Stämmer bra! Du måste köpa det som tillbehör till PS2 och GameCube, medan Xbox redan har nätverksport (ethernet) inbyggt.
Till GameCube kommer det en modemadapter samt en bredbandsadapter.
Till PS2 kommer en adapter med både modem och nätverksport.
Detta enligt det förhandsinfo som kommit, för jag har inte sett några av dessa produkter på marknaden än.

[ 30 September 2002, 01:23: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-30 21:19

Ja, Xboxen har nätverkskort inbyggt, men man måste fortfarande betala en extra slant (ca 550:-) för att kunna använda nätverksuppkopplingen och tillhörande tjänster. Tjänsterna är planerade att lanseras i Sverige den 14:e mars vad jag har hört.

Sony har lanserat nätspel till PS2 i Japan men jag har inte hört något om när det kommer till Europa. Dock verkar det som om de även börjat introducera det i USA enligt denna artikel: http://www.gamesarefun.com/newspro/fullnews.cgi?newsid1029354832,2712,

För ca 40 dollar får man köpa nätverkstillbehören.

• Medlem
  • International user
  • 2002-10-01 00:32

här är programmet,
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=15409&db=mac

tyvärr är det lite svårt att hitta folk med mac som vill spela. för pc finns gamespy.com som har eget xbox tunneling software.

1
Bevaka tråden