Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar kring alarmet på iPhone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, har några funderingar kring alarmet på min iPhone (1.1.4) som ni kanske kan hjälpa mig med.

Jäkligt störande att om jag sänker volymen på iPhone, så sänks även alarmet. Så om jag lyssnat på iPod och haft låg volym, sen glömmer att ställa upp volymen innan jag somnar, så är alarmet farligt lågt (har försovit mig ett par gånger pga detta). Går det inte att individuellt sätta volymen på alarmet?

Såvitt jag vet så går det inte att ställa in separat volym på larmet. Däremot kan du ju lägga iPhone på ett "icke-mjukt" underlag så kommer nog knarret från vibratorn i iPhone att väcka dig? Den chock-väcker mig när jag har den på ett träbord, men du kanske sover tungt.

Jag har också råkat illa ut för detta fenomen..jobbigt som fan!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-23 00:56

detsamma gäller med ringsignaler om jag inte missminner mig.. minst sagt störande, hoppas på en åtgärd snarast..

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-23 11:27

Detta är ett krux med alla telefoner tror jag. Jag har alltid gjort så här: Den Bach-låt jag använder som väckning - ligger bland ringsignaler och lyssnas aldrig av på annat sätt - har jag proddat med extremt hög amplitud och kompression. Är luren nedställd för t.ex. tidigare radiolyssning så vaknar jag av Bach-låten som lirar hyfsat högt. Om luren är uppställd på högre volym av någon anledning så flyger jag upp

(Ericsson & Nokia-lurar so far)

Nej, detta fenomen gäller inte alls alla andra telefoner md.

Ta en SE K800i så har det för det första den fina funktionen som de allra flesta telefoner har, nämligen stigande ringsignal. Alltså att ringsignaler påminnelsealarm och väckningssignal börjar lågt och stegar sig sen upp till max. Det är dessutom så att detta inte påverkas av hur lågt eller högt du ställt in högtalarljudet eller samtalsljudet vid sista samtal eller mp3/radiolyssning.

Så, väljer man max volym på ringsignal och sen aktiverar stegrande ringsignal så kommer det att bröla på max vid t ex väckning om man låter den vara och inte slår av väcksignalen innan det når max.

Det kan även väljas om larmen ska låta även om telefonen ära vstängd eller inte.

Att den fina iPhone inte har dessa funktioner är inget mindre än skandal.

Dr Tinnitus

det är väll även så att om man har telefonen på ljudlös så låter inte larmet, till skillnad från min gamla telefoner då man kunde sova förbi polarnas fyllesms men att larmet ändå gick av...

1
Bevaka tråden