Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtual Guitar 1 på Intel Macbook ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-05-22 10:29

Jag har nyligen bytt från Powerbook G4 (1,67) till senaste Macbook pro (Intel).

Jobbar huvudsakligen med Cubase/Reason samt diverse pluggar och mjukvarusyntar.
Har fått allt att fungera nu i Cubase Studio 4, men inte Virtuall guitar (1) som startar och fungerar men inte hittar sin ljudbank.
Det står "Please reinstall" men hur jag än gör så hittar den ändå inte ljudbanken.
Minns att jag i begynnelsen hade liknande problem då VG 1 från början var skrivet för 68k endast.
Fick då tag i en osx update och framförallt em liten fix som heter "VG Set Content Folder"
Efter det rullade det på i min gamla dator.

Någon som vet hur jag skall bära mig åt för att få det att fungera?
Och nej, har naturligtvis inte lust att betala för version 2.0 om det inte behövs.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-05-22 11:14

Har redan testat den,av nån anledning så hänger den sig.
Däremot så finns det en liten app i den här installern som ev, skulle kunna få det att funka. Den heter "Vg Set Content Folder" tror jag. Vet bara inte hur jag ska komma åt den.

Jag hade det problemet med en annan plugg när jag uppgraderade mitt Cubase SE 1 till 3. Det som orsakade det var att jag hade SE1 kvar på datorn så om du har flera Cubase versioner på datorn så radera dom som du inte använder så bör det funka.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-05-23 10:20

Jag har raderat den gamla Cubase versionen men det hjälper inte tyvärr.

En del säger att VG 1 inte funkar på Intelmacar men själva applikationen går ju igång. Det är ljudbanken som den inte hittar och det problemet har ju VG dragits med hela tiden.

1
Bevaka tråden