Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail + bredbandsbolaget = failed :-(

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte hämta mail från mitt konto hos bredbandsbolaget, men det går bra att hämta mail från min Gmail. =S

"Cannot Get Mail
The Connection to the server "pop.bredband.net" failed."

sökte runt på forumet och hittade en tråd där en kille hade samma problem fast med en MAC och där fanns det en lösning till det som fungerade, men det fungerar inte på min Touch.

Tacksam för svar.

Men är det inte IMAP-mail du ska ha, och inte POP?

så du menar att jag ska skriva imap.bredband.net?

om det var det du menade så fungerar det inte... eller jag kanske ska ändra någon annan inställning också?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-23 22:23
Ursprungligen av frikktion:

så du menar att jag ska skriva imap.bredband.net?

om det var det du menade så fungerar det inte... eller jag kanske ska ändra någon annan inställning också?

Nä det fungerar inte så. POP3 och IMAP är två olika protokoll. Kolla upp vilket protokoll som bbb använder och så ska det nog lösa sig. Det borde stå någonstans i på deras hemsida, förmodligen där man loggar in, eller i dina papper du har fått från dom när du tecknade abbonemanget.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-05-23 21:15

vissa heter mail före, läs på deras dokumentation på deras hemsida

där står det POP3 och det är det jag använder i WIndows också. =S

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-24 10:37

Okej men då ska det bara vara samma inställningar i Mail som i ditt Windows mailprogram!

ja, det är just det jag har men tydligen så vill det inte fungera. får väl ta och ringa BBB imorgon.

tack för alla försöken till att hjälpa mig.

frikktion:
Jag har kollat på BBB´s hemsida och där står=
E-post - var du än är
E-postkontot i Box fungerar som en webmail. Du kan läsa, skriva och svara på dina mail varifrån du vill. Det smarta är att du kan samla alla dina e-postkonton i Box och behöver inte logga in på flera ställen för att komma åt all din e-post.

Det betyder att det är IMAP som används. Konstigt att det står POP3 i dina papper.

Jag har installerat Gmail(IMAP) i min iPod Touch och det gick enkelt men jag fick jobba mer för att få in mina Comhem-adresser(POP) och min Mac.se-adress(IMAP). Ibland handlar det om fel serverport. Du ser serverportarna om du trycker på ikonen Inställningar ➼ Mail ➼ kontonamnet; BBB ➼ Avancerat ➼ där står serverportar för inkommande resp utgående mail. Jag har serverport 995 för inkommande och 587 för utgående på Gmail. Fråga om serverport när du ringer BBB.

KaRo:
Jag hade inte heller några problem med att installera min Gmail, men eftersom jag bara har en prenumeration från fittkramp.se (rekomenderas stark för er med humor!) där så vill man helst ha dom vanliga mailen från kompisar m.m från min BBB-adress.

Jag har precis pratat med BBB och dom kunde inte hitta något problem med mina inställningar i touchen. =S Det dom sa till mig att göra var att ringa Apple men eftersom dom inte har öppet i telefonsupporten nu så får jag ringa dom imorgon.

frikktion, du skrev:
....har en prenumeration från fittkramp.se (rekomenderas stark för er med humor!)

Humor ? Snarare barnsligt och perveterat kiss&bajs-trams ! Läs inte den sidan, du är värd något bättre. Det måste väl finnas humor som inte matar dig med kvinnofientligt larv och som gör att man vill spy ? Det tycker i alla fall
tant KaRo

glömde skriva att det var sjuk humor... sry ^^

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-05 17:12

Tjena, sitter här och undrar hur du löste detta? Med domän och server och allt.
Tacksam för svar.

Hej alexsan och välkommen hit !:)
Ser att du skrev ditt första inlägg här på 99.se nyligen. Hoppas du ska trivas här och få svar på dina frågor och själv kunna ge svar på de saker du är insatt i.

Du undrar hur det gick med "domän och server" men det har väl inte tagits upp i denna tråden ? Kanske har du en egen fråga kring det ? Då kan du starta en egen tråd med den frågan.
Om du är intresserad av just den här frågan som frikktion ställde i maj så tror jag du får maila honom eftersom det finns risk att han inte tittar i en 4-5 månader gammal tråd. Du kan maila under Inställningar (överst på den här sidan) - redigera min profil - skicka nytt meddelande (vänster).

1
Bevaka tråden