Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Casio S880 eller Canon Ixus 70

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-24 00:30

Hej!
Jag är ute efter en kompaktkamera då min D60 ibland känns lite för stor att ta med sig. Bilderna som ska tas med kameran är inga direkta proffsbilder utan mer vid fester, och annat när en systemkamera är för stor och klumpig att ta med. Har tittat på Casio S880 för 1490:- och Canon Ixus 70 för 1490:-. (PriceRunner.com)

Har ni några bra tips på vad som är bäst? Och varför

/MVH

Har bara en fullt subjektiv åsikt om brorsan till 70, IXUS 75 - och den kameran älskar jag! Stoor display, snabb och smidig att använda! Gillar skarpt!

Och om man gillar att pilla och leka med tekniska prylar så kan man skjuta raw och annat kul efter lite trixande med IXUS 70 / 75

Väljer du Casion lär ju den också vara bra dock

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-24 12:41

Jag vet inte vilken jag ska välja... Har ju läst mycket bra om just Canon Ixus 70, och har haft en Ixus 50 (eller liknande). Dock var Casion mycket slankare, och kändes väldigt smal, ungefär som ett större kreditkort. Canon kändes större och bulligare på något sätt.

Var och pratade med en säljare på Media Markt, och hon rekommenderade Casion därför att den var bättre byggd, alltså komponenterna i kameran var bättre, enligt henne. Kan detta stämma? Hon sa att för runt 1500:- så är det Casion som gäller, hade jag lagt runt 2000:- så hade det varit Canon Ixus 75.

Kan det vara så att hon bara vill sälja ut sina Casio S880, eller är det så att den verkligen är bättre?

1
Bevaka tråden