Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPhone 2.0 (3G) 9 juni, svår att låsa upp?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-24 13:11

Ja vad tror ni om den kommande (antagligen) iPhonen med 3G.
Kommer det ta lång tid innan man kan låsa upp den och använda med t.ex. svenska Comviq? Kan Apple ha fixat till det där ordentligt eller kommer det ta en vecka och så funkar det?

MVH

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-24 13:28

Det är svårt att säga. Om Apple ändrar strategien och släpper telefon olåst så blir det enkelt eftersom den är redan upplåst. Om Apple ändrar inte strategien så kommer det nog att dröja ett tag att låsa upp. Hur lång tid det kommer att ta är omöjligt att säga det kan vara en dag eller 6 månader.

//Rob

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-24 13:30

Okej, ja det bästa vorde ju så klart om de sålde den olåst, men det lär väl knappast AT&T gilla om man inte är tvungen att signa abonnemang direkt i storen, för då lär ju de få markant längre nya kunder.
Ja det är väl bara att hoppas på att det går fort för jag vill ha mitt exemplar, färdigt att användas, så fort som möjlig

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-05-24 15:36

Kan ju bli olika lösningar för olika länder. Redan i dagsläget kan man ju köpa sig olåsta iPhones i Europa samtidigt som man i USA endast kan köpa låsta. Detta beror ju främst på vad landet har för lagar som reglerar sådant.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-24 17:33

Jo, men just nu är det främst USA jag tänker på då det är billigare att handla där (ingen moms) samt att dollarn är jätte billig så.
Men visst, den finns ju olåst i europa, men till ett högre pris, och man väljer ju så klart det billigare alternativet om man sedan hemma på några minuter kan ha samma resultat

i Usa kommer de vara låsta.
Jag tror att apples och at&t's samarbete är för tight

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-24 19:27

Ja det är det jag också tror så det kommer ju bli till att själv låsa upp den när man får hem den.

Apple kan ju nu till 2.0an sattsat lite mera på "säkerheten" på det fältet och verkligen försökt se till att den ska bli svår att låsa upp.

Altså jag börjar bli trött på de här "spekulationstrådarna"...
JA, det kommer ta tid att hacka upp den, apple har säkert arbetat fram något nytt lås som behöver hackas....
JA, det kommer fungera med alla operatörer (förmodligen även med tre då det är en 3G lur vi pratar om

Nej, det är INTE spekulationer. Det är ganska säkra antaganden baserade på tidigare produkter med liknande lås!

Ursprungligen av PeeMaN:

Altså jag börjar bli trött på de här "spekulationstrådarna"...
JA, det kommer ta tid att hacka upp den, apple har säkert arbetat fram något nytt lås som behöver hackas....
JA, det kommer fungera med alla operatörer (förmodligen även med tre då det är en 3G lur vi pratar om

Nej, det är INTE spekulationer. Det är ganska säkra antaganden baserade på tidigare produkter med liknande lås!

Det fina i kråksången är att de som gillar att spekulera kan göra det, de som inte gillar det kan strunta i att kommentera och syssla med något annat.

1
Bevaka tråden