Drakfot:
Intressant men vet inte vad följande kursiverade ord betyder:
Har skrivit lite för ett onlinespel som jag spelade (skrev både som player och var med i GM teamet och gjorde några events osv, förutom CSR). Har även skrivit lite för andra spel (ur charactersynpunkt så att säga) och några få saker till mmorpgdot.com bland annat.
Ska läsa ditt "plottrande" vid tillfälle. Klart att du ska ge ut det i någon form ! Man ska ta sitt skapande på allvar och det är alltid lärorikt sågo for it !
Jag skall försöka att föklara lite vad jag menar !
Ett onlinespel är ett spel som man spelar med andra personer via internet, World of Warcraft är väl bland de mest kända onlinespelen idag, dock är det inte det jag spelar.
Player betyder, i detta läget, att jag har skrivit berättelser (många av dem finns att läsa på länken jag angav) som jag sedan har berättat i spelet, fast i formen av min karaktär där. Jag var känd i spelet för mina berättelser och blev ofta kallad för Bard of Atys (Atys var den planet som spelet utspelade sig på).
Jag har även skrivit liter berättelser för andra spel, då har det ofta utspelat sig ur min karaktärs (den som jag hade i respektive spel) synvinkel, vad hände och hur de reagerade osv. På ett sätt lite saker som kanske inte kunde inträffa i själva spelet osv, men i Role Playing är det mesta tillåtet
GM står för Game Master, det är personer som skötte ingame support mm. Vi skrev och gjorde även olika events som det heter, saker som hände i spelet dels i linje med storyn och dels hittade vi på lite olika saker för att göra spelet mer levande och dynamiskt. Det är något jag verkligen saknar idag, hade ett ganska bra gäng och många bra och trevliga spelare.
mmorpgdot.com är en sida på nätet som samlar lite nyheter mm om spel och lite vad som är på gång i spelvärlden. Dels har jag skrivit några kolumner (varav en ny snart är på g hoppas jag, behöver bara lite tid ) samt jag har även varit med och postat lite nyheter där.
Hoppas jag inte förvirrade dig ännu mer, om det är något du undrar över så fråga på !