Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Syntar i all ära ,men det här är nåt annat...

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Älskar o spela syntar ,men det är ju ändå piano som är mitt instrument först o främst, så när man får spela på skolan steinway-flygel så spöar det det mesta i klaviaturväg...

De går på ca 1.2 mille en sån flygel... o det känns kan jag tala om, för det är helt magiskt o spela på en sådan.
Det räcker o ta ett c-dur ackord så blir det musik..

- Playlist - DivShare

Ett eget arr som jag har gjort på en ganska välkänd låt...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-28 00:44

Tja! Ville väldigt gärna höra, men det är askrångligt att tanka hem filer från sådana sidor. Kan du inte skapa ett konto på trig.com och lägga musiken där? Man får 250 Mb till egen musik, det är rätt nice, och gratis.

Är det inte bara o trycka på play på spelaren som är där... så blir det för mig iallafall.. även när jag var utloggad.

Låter smått fantastiskt.
Vilken skola går du på?

på ÖMH i örebro..

Basen på den här flygeln är ju inte av denna värld... låter nästan som en gong gong som man slår på om man lyssnar på början..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-28 02:32

grymt stämt iaf! låter riktigt übercleant ..

  • Medlem
  • 2008-05-28 08:38

Fungerade alldeles utmärkt med både spelare och att ladda ner. Gillar att jag kan välja vad jag vill och jag valde att ladda ner låten. Skall höra på den när jag kommer hem efter jobbet.

Härligt! Du är riktigt duktig! Visst är det fantastiskt med ett välbyggt/välstämt/välintonerat instrument. Någonstans ovanför (bortom) regnbågen så finns det kanske en kruka med 1.2 mille

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-05-28 10:17

shit vilket vackert ljud på den flygeln.
(även om jag har en personlig "fäbless" för bösendorfer)

flyglar är nog det vackraste intsrument
som finns jämte en välbyggd cello.

bra spelat förövrigt. väldigt fint.

Flygeln rockar! Det är som att det bara flödar ur inspiration från en flygel som man bara behöver ta emot. Låtarna skriver nästan sig själv. Som du säger, det räcker med att ta en helt vanlig treklang för att man ska få gåshud...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-30 21:11

Den är kanske

Gratis och riktigt snygg!
Kurvig hemmaflygel bortskänkes

  • Medlem
  • 2008-05-30 23:03

Hade du publik eller är det tillagt?

Flyglar is teh shit. Och kyrkorglar. Mäktiga instrument.

Snygga variationer på temat!

Det är faktiskt riktig publik, vilket är kul o spela för ibland också...
Vi hade konsert på skolan med en massa klassiska pianister och jag som har en mer bakrund i jazz och mer improvisationsbaserad musik blev tillfrågad om jag ville spela nåt improviserat på konsert utöver de 2 klassiska pianostycken som jag ändå skulle spela.

Jag var lite kluven till om jag skulle våga gå upp o improvisera och se vad som händer , eller om jag skulle spela over the rainbow ,som jag hade börjat pula lite med...

Valde over the rainbow för att utveckla mitt solopianospel och lära mig styra upp en jazzlåt från början till slut med intro, melodi , komp och solodel..
Väldig kul förövrigt att få lite positiv feedback av er : )

  • Medlem
  • 2008-05-31 11:54

Coolers! Imponerande att våga gå upp och improvisera så där inför publik.

1
Bevaka tråden