Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka Mactidningar läser du regelbundet?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi tänkte ha en liten omröstning för att se vilka Macintosh-tidningar ni läser regelbundet.

Nu tänker vi på papperstidningen alltså. Det finns även ett alternativ för dig som följer nyheterna via webben istället.

På grund av en bugg i vBulletin är vi tyvärr tvugna att börja om omröstningen. Denna gång kan du bara välja ett av alternativen.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-06 12:09

Jag blev först att rösta denna gången också!!! Tjohoo!

Borde det inte stå "vilken" i så fall?

Jippiii!
papperstidningen är äntligen död

Brake6

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-06-06 12:20

Det jag läser i papperstidningsväg är CAP&Design. En mycket trevlig tidning!
För länge sedan prenumererade jag på MacWorld också, men sedan var jag en sväng i PC-träsket och då slutade jag prenumerera, och nu tillbaka på den ljusa sidan så har jag helt enkelt inte känt något behov av en Mac-tidning. 99mac & andra mac-siter täcker mitt behov väl.

/arvid

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 12:35

Men jag läser ju flera av de där.
Hur ska jag då kunna svara?
Vill ju inte favorisera någon...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Men jag läser ju flera av de där.
Hur ska jag då kunna svara?
Vill ju inte favorisera någon...

Välj den du tycker bäst om. I den nuvarande versionen av vBulletin kan vi dessvärre inte ha flervalsfrågor. Lite klumpigt men så är det tyvärr...

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-06 12:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Välj den du tycker bäst om. I den nuvarande versionen av vBulletin kan vi dessvärre inte ha flervalsfrågor. Lite klumpigt men så är det tyvärr...

Fast jag gillar bäst MacFormat. Riktigt bra tidning!
Får väl rösta på the second best - MacAddict, istället.

Idag är det fredag. Jippi!
Trevlig helg på er!

/Leijon - på helghumör

• Medlem
  • Hammarö
  • 2003-06-06 12:58

Ingen sajt kan slå känslan att läsa en datortidning. Jag älskar att läsa tidningar. Man ligger på soffan, käkar lite Marabouchoklad och dricker en Trocadero.

På Internetsajter så går allt så himla fort. Missar man ett antal dagar så är nyheten gammal och svåråtkomlig. I en tidning så summerar man nyheter. Och de finns kvar när jag plockar upp tidningen igen. Sedan gillar jag att läsa artiklar i en tidning istället för på en sajt.

En kombination av nyhetssajt och tidning är nog bäst.

I fallet Macintosh så blir Macworld+99mac det som täcker upp mitt behov.

Det går verkligen svindlande fort fram på 99mac - jag har talat med några medlemmar som berättade att dom besöker siten ungefär en gång i veckan och då brukar det vara 3000-5000 nya inlägg i rutan på förstasidan.

Är man här fem-tio gånger om dagen så märker man inte det lika lätt.

Vi tittar på ett nytt nyhetssystem för redaktionellt innehåll och testlabbet. Med det systemet kommer nyheterna "sticka ut" mer än när dom skrivs direkt i forumet. Möjligheten att kommentara i forumtrådar osv osv blir dom samma.

• Medlem
  • San Francisco
  • 2003-06-08 23:39

macformat då?

Prenumererar bara på min segeltidning, resterande köper jag lösnummer av, både för att jag tycker det är trevligare och för att jag tycker kvaliteten har blivit tveksam så jag vill kunna skita i det när jag har lust.
Form och Digit köps regelbundet, allt mer sällan Macworld.
Digit har hygglig täckning på intressanta machändelser faktiskt, och nu senast ett sjyst test av ett tiotal bärbara i proffsklass, både 1Gig tibook och 17" alubook var med.

Kom på att jag prenumererar på Plastforum också, där är de väldigt seriösa, men tyvär väldigt omaciga

Jag har prenumererat på MacAddict sen deras tredje nummer kom ut. Tidningen var älskvärd eftersom dom hade så agressiv attityd. Dock då Cheryl England slutade som redaktör så gick det neråt. Värst var det då Robert Capps styrde. Men nu med den nya redaktören Rik Myslewski (stavning?) så är faktiskt tidningen bra igen! Nu är den kul att läsa! Rik är en skitbra redaktör.

Enda rena Mactidning jag prenumerarar på är svenska MacWorld.

Dock prenumererar jag på: Datormagazin, Computer Sweden, Mikrodatorn, MusikerMagasinet, Monitor Studio, Nätverk & Kommunikation m.m. vilket beroende på nummer har mer eller mindra mac i sig. Oftast mindre tyvärr.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-06-12 22:10

Svenska Macworld,som jag tycker är riktigt bra.Utöver det så brukar jag tjuvkika lite (mycket) i PCFörAlla.

• Avstängd
  • 2003-06-12 22:14

Allt Alla språk kan jag inte språket tittar jag på bilderna.

Kanske skall byta nickname till Piervers

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-06-22 23:38

Mac-Format
Tycker svenska MacWorld är för insnöade på OSX. Och det är ju den enda svenska Mac tidning att tillgå. Så dom borde skärpa sig och vara lite bredare.

1
Bevaka tråden