Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightscribe-hjälp behövs

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter här och kämpar med att försöka få Lightscribe att fungera med min Intel-iMac. Skaffade en LaCie-brännare till min fd G4 och det fungerade perfekt. Men nu är det värre. Har laddat ner DiscLabel och LaCies LS-drivrutiner från nedladdningssidan. Allt är installerat men det vägrar fungera. Får bara upp att DiscLabel inte hittar någon enhet.

Testade att starta om i Windows XP, laddade ned LaCies drivrutin och installerade med installationsprogrammet. Fungerade ej. Testade med drivrutiner från Lightscribe-sammanslutningens sida. Fungerade inte det heller. Hittar inte enheten.

LaCie LightScribe Labeler vill jag minnas fungerar enbart på en PowerMac, det programmet har stora problem med att hitta enheter på en Intel-Mac enligt vad jag sett och på min burk vägrade det hitta enheten.

Min enhet är en LaCie FW DVD+/- R/RW Porschedesignad sak. Tacksam för hjälp, annars ger jag upp LS och inriktar mig på en ny skrivare med möjlighet att skriva ut på skivorna istället.

Edit: Det fungerar nu. Kom på att enheten kopplats in till min externa HD (också FW) så jag kopplade den direkt till datorn istället. Därefter hittade DiscLabel den så LS-skrivningen pågår nu.

jag har aldrig fått min Lacie LS brännare att funka på firewire, oavsett om den är direktkopplad till datorn eller, har provat att köra både på min intel imac och en G4 mini,
men om jag kör den via usb går den som en klocka!

Blir inte klok på den, dessutom ville den inte gå på usb å imac'en förrän jag lade in hp's (ja skumt är det) drivisar efter jag hade köpte DiscLabel från smileonmymac.com då hoppade den igång.

1
Bevaka tråden