Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLife 6 DVD till OS Leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill behålla iLife 6 fast jag har en ny dator med OS Leopard. iDVD går inte att installera. Varför? "iDVD har plötsligt avslutats." Så ser det ut varje gång jag försöker att göra en DVD från iMovie. Skall det vara så? Måste det bli "TOAST" i fortsättningen?

Har du kört alla uppdateringar till iLife 06?

Jag har inte kört några uppdateringar. Jag visste inte att de existerade. Dessutom tar man ju hutlöst betalt för att rätta till felaktigheter. Men. Jag hade tidigare en äldre dator där jag använde programmet. Det har fungerat alldeles utmärkt. Video (kamera) til iMovie till iDVD. Nu, med den nya datorn och Leopard kan jag inte använda iDVD. Programmet floppar ur när jag försöker. Det var samma CD-skivor (original) jag använde för installationen som jag använt till den gamla datorn. En kamrat till mig har skaffat iLife 8. Jag anser 6:an vara bättre och vill gärna behålla den.

Jag skrev uppdatering, inte uppgradering. Kör Apples programuppdaterare (Systeminställninger - Programuppdatering) och se om inte det dyker upp några automatiskt. Annars går de ju att ladda ner från Apple, exvis den senaste iDVD i iLifie '06-sviten - 6.0.4: Apple - Support - Downloads - iDVD 6.0.4

Ursprungligen av About iDVD 6.0.4:

This update improves overall stability and supports compatibility with Mac OS X 10.5.

Sensmoral: Slå på den automatiska programuppdateringen (eller trigga manuellt) så löser sig sådana här problem automatiskt. För visst låter det som om brist på kompatibilitet med Leopard är problemet?

1
Bevaka tråden