Hej! Jag har precis köpt min första mac, och jag tänkte nu installera window på en partition för att kunna köra lite apps som bara finns för Windows och undrar nu vad som är bäst. Jag använder min dator för att göra 3Dgrafik (Maya), vilket innebär att jag vill kunna använda all kraft i ett OS när jag så vill, när jag renderar, vilket Bootcamp då passar sig bäst till, om jag förstått det hela rätt, men jag vill också kunna använda mig av nått annat program för att enkelt kunna växla och köra windowsprogram utan att behöva boota om i enbart windowsläge. Jag funderar på att installera Vista på windowspartitionen för att kunna få nytta av mina 10 gig RAM på bästa möjliga sätt (Vid renderingar)
Vad är då bäst i kombination med Bootcamp? Läste här på forumet om nånsom körde Bootcamptillsammans med WMware. Är det bästa alternativet eller är det att föredra att köra Parallels, eller kanske tillochmed CrossOver?
Undrar även om Vista är det bästa alternativet för att få ut all kräm ur burken om jag renderar i windows, eller om det finns fördelar med att installera XP istället?
Är det sant att bootcamp inte stöder x64? Jag vill kunna använda mina 10 gig RAM till fullo
Tacksam för svar!