jag köpte en mac mini som mediacenter igår faktiskt efter att ha sålt min fruktansvärda vista htpc.
en c2d 1.83ghz pallar precis 720p mkvs, 1080p har jag inte ens testat men det lär inte funka.
dock så har jag ett problem, och det är att mkv med undertexter funkar inte i frontrow sen leopard av någon förbannad anledning. tydligen har problemet existerat i nästan ett år, men verkar inte vara löst än.
jag har kört en mac mini tidigare, och missade helt att under tiden jag sysslat med annan skit så har denna buggen dykt upp, så det var ju lite utav ett antiklimax.
xbmc kan spela mkv med undertexter på minin, och gör det dessutom lite effektivare, och tydligen ska coreplayer vara ännu bättre. problemet är att jag vill använda frontrow..
det var nära jag köpte en popcorn hour istället, men även om minin är något klen så ångrar jag inte det. är man van vid mac så är det jäkligt najs när det integrerar så fint med vartannat osv.
men som sagt, undertexterna ställer till det. antagligen kommer jag få sitta och remuxa mkverna utan textning så länge tills det kommer en lösning.