• Medlem
  • Älmhult
  • 2008-05-31 22:29

Hej,

Jag köpte en MacPro för ett tag sedan och tänkte mig inte riktigt för utan köpte standardkonfigurationen som ej har inbyggt Airportkort.

Jag har maskinen i ett rum där jag ej kommer åt det trådbundna nätverket och den trådlösa signalen är inte heller så stark så jag tänkte lösa det genom att använda någon av mina trådlösa bryggor som verktyg.

Jag har en D-link DWL-2000ap+ och en AirWast WA-1500g. Jag kan koppla upp mig mot båda via ethernet och där kan jag administrera dom. Med båda hittar jag det trådlösa nätverket som jag vill ansluta till också och jag ser att de är anslutna till det nätverket.

Fine. Problemet är bara att jag inte kan använda dom som bryggor! Trots att AirWast är en brygga och D-linken är inställd som Wireless Client så får jag inte på något sätt datorn att koppla upp sig mot det trådlösa nätverket via någon av dem.

Kan det ha med hur jag ställt in inställningarna i datorn?
Jag har testat både fast IP och DHCP mot D-linken medan AirWast enbart har fast IP men ingen av lösningarna hjälper.

Båda enheterna har använts, och fungerar, för att ansluta en ethernetskrivare och en Elgato EyeHome till det trådlösa nätverket och där bara fungerade det direkt.

Har någon något förslag på vad som kan vara fel och hur jag skulle kunna ansluta MacPro datorn till det trådlösa nätverket. En USB lösning kanske skulle fungera men jag är rädd att det är för svag signal i rummet för det.

Tacksam för all hjälp!
D.