Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BCR 2000 och sysex

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag skulle vilja ha lite hjälp med att få min BCR 2000 att skicka sysex data. Det jag vill är att den ska skicka en sysex sträng när man trycker på en knapp och när man trycker på knappen igen skickar den samma sträng men med ett annat värde. Knappen ska alltså funka i "toggle on" mode och skicka sysex med olika värde för på/av. Jag har lyckats få den att lära sig sysex på knapparna men inte i "toggle on" mode, den envisas med att skicka samma värde varje gång knappen trycks ned.

Är det någon som vet hur man lär BCR'en detta?

Tack på förhand// Manne

Har lyckats fixa toggle nu, men BCR när den använder toggle så sänder den endast med värdet 0 och 127. Jag skulle behöva värdena 0 och 1. Nån som hänger med i vad jag pratar om ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-05 23:02

Du kan ta emot Sysexdatat i Max/MSP eller PD (Puredata), eller liknande system för att sedan skicka vidare det som 0-1 till vart det nu ska.
Med det kan du kanske även styra lysdioderna oberoende av rattarnas rörelser, via sysex, sånt kan man iaf köra på ex. Korgs padKontrol..

Tackar för tipsen. Har löst problemen. Det finns tredjeparts editorer till bcr/bcf som man kan ställa in allt möjligt med. Mycket bättre än behringers egna editor. Dessa editorer går att ladda ner från yahoo gruppen för bcr. Rekomenderas för alla som använder bcr/bcf.

1
Bevaka tråden