Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.1 vs. 1.1.4....?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är på väg att köpa med en iPhone, men känner mig lite osäker på en sak.
Har fått erbjudande om både lurar som är 1.1.1 och som är 1.1.4 (köppta som 1.1.4 skall jag tillägga). Spelar det nån roll vilken jag väljer? Har hört nån som dillat om att det är bra att ha en som är 1.1.1.....men ej fått nån bra förklaring på varför?

Någon som kan barmhärtiga sig över en iPhone newb?

Tack på förhand!

//Mats

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-04 14:51

Det spelar ingen roll om det är en 1.1.1 eller 1.1.4 iPhone. I dagsläget kan man låsa upp alla versioner.

//Rob

Det är bara programvaran i telefonen och den kan man ändra på. Alla iPhone som sålts hittills kan ha både 1.1.1 och 1.1.4 - det går att byta och det spelar ingen roll vad du köper. Telefoner som var 1.1.2 (eller högre) direkt ur kartong har en nyare bootloader, men det spelar ingen roll i praktiken längre. Läs mer här om firmware och bootloader osv.

Tackar oerhört mycket för raka och jäkligt snabba svar! Skall ta mig tid och läsa dels länken jag fick...men även plöja igenom trådar här. Hatar själv folk som ställer "dumma" frågor och som inte pallat använda sökfunktionen. Saken är bara den att jag skall iväg och kolla på en telefon om en timme och kände att jag hade viss tidsbrist! Så...då har jag ursäktat mig också! O:-)

Förresten....hur är det med möjligheten att få bytat batteriet på nån form av service ställe? Finns den möjligheten i Sverige? Menar alltså inte på någon form av garanti utan att pröjsa för det!

Hade ni varit "rädda" för att köpa en telefon som tidigare hängde sig helt i 1.1.1, men efter uppgradering till 1.1.4 tydligen funkar (skall ju testa det fysiskt senare idag)....men ville ändå höra om det är något jag alls skall bry mig om att den strulade i 1.1.1.

//Mats

Ursprungligen av Edition:

Tackar oerhört mycket för raka och jäkligt snabba svar! Skall ta mig tid och läsa dels länken jag fick...men även plöja igenom trådar här. Hatar själv folk som ställer "dumma" frågor och som inte pallat använda sökfunktionen. Saken är bara den att jag skall iväg och kolla på en telefon om en timme och kände att jag hade viss tidsbrist! Så...då har jag ursäktat mig också! O:-)

Förresten....hur är det med möjligheten att få bytat batteriet på nån form av service ställe? Finns den möjligheten i Sverige? Menar alltså inte på någon form av garanti utan att pröjsa för det!

Hade ni varit "rädda" för att köpa en telefon som tidigare hängde sig helt i 1.1.1, men efter uppgradering till 1.1.4 tydligen funkar (skall ju testa det fysiskt senare idag)....men ville ändå höra om det är något jag alls skall bry mig om att den strulade i 1.1.1.

//Mats

Det finns ställen som kan byta batteri till dig i Sverige ja, vad de heter vet jag inte på rak arm men det är nog skapligt lätt att ta reda på med Mr. Google.

Sen skulle jag inte vara rädd för att den hängde sig i 1.1.1. Om den fungerar bra i 1.1.4 så var det säker bara allmänt strul eller en dålig upplåsningsmetod. Annars brukar en återställning fixa de flesta problemen relaterade till mjukvaran.

Slutligen, är du säker att du ska köpa en iPhone nu? Det kommer troligtvis en ny version inom snar framtid. Ville bara nämna det så det inte kommer som en chock nästa vecka

Ursprungligen av mackeswissman:

Slutligen, är du säker att du ska köpa en iPhone nu? Det kommer troligtvis en ny version inom snar framtid. Ville bara nämna det så det inte kommer som en chock nästa vecka

Haha....tack för infon! Är fullt medvten om att det kommer att släppas en ny....men känner att jag gärna har "originalet" först. Gillar jag den kommer jag säkert ha en iPhone2 också så småningom! Jag skall byta till mig en mot en Nokia N95 8Gb....så alla här tycker säkert jag gör rätt!

Kör lite efter principen att "den som haft flest prylar när han dör han vinner"!

Edit: Finns det någon här inne som skulle kunna vara fysisk support vid behov (så klart mot betalning)? Jag bor i Malmö! Inte för att jag tror jag behöver det...har ju inte tummen mitt i handen alls. Men iPhone världen är som sagt ny för mig...så man vet ju aldrig. "Just in case" tankar!

//Mats

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-04 15:46

Plizzo bor inte långt bort. Men annars så är det bara att följa pwnage guiden så ska det fixa sig så länge du inte använder ziphone.

Och innan du byter se till att wlan fungerar på iphonen. iPhones som är hackade med bl a ziphone kan ha wlan problem vilket är svårt och dyrt att reparera.

//Rob

Senast redigerat 2008-06-04 15:58
1
Bevaka tråden