Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-kortet i Performa 6200

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Jag har en gammal 6200 som samlat damm alldeles för länge. Nu när jag bestämt mig för att kasta ut den slog det mig att det sitter ett litet tv-kort i den. Jag kan inte minnas att jag köpt till det, så det är antagligen något som fanns i den när jag köpte maskinen.

Finns det någon anledning öht för mig att spara på kortet? Kan jag stoppa in det i en modern mac på något (realistiskt) sätt? Och om inte jag kan använda det, finns det anledning att tro att någon kompis i unix- eller windowsvärlden kan ha glädje av det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Sandebert
Hej alla,

Jag har en gammal 6200 som samlat damm alldeles för länge. Nu när jag bestämt mig för att kasta ut den slog det mig att det sitter ett litet tv-kort i den. Jag kan inte minnas att jag köpt till det, så det är antagligen något som fanns i den när jag köpte maskinen.

Finns det någon anledning öht för mig att spara på kortet? Kan jag stoppa in det i en modern mac på något (realistiskt) sätt? Och om inte jag kan använda det, finns det anledning att tro att någon kompis i unix- eller windowsvärlden kan ha glädje av det?

Glöm något annat användningsområde. Men varför inte använda 6200 som en extra TV?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-06-07 17:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olav Rust
Glöm något annat användningsområde. Men varför inte använda 6200 som en extra TV?

för att bilden inte är nått vidare

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-06-07 17:19

Kortet (tillsammans med Video-in kortet) passar i alla Performa fr.o.m 630 inkl Powermac 5500 och 6500. Har du kvar fjärrkontrollen har du en utmärkt frukostTV som du kan kolla mailen på också. Plugga sedan in en gammal Playstation (som du kan köpa för någon hundralapp) på videoingången, så har du också en utmärkt spelkonsol också

Okej grabbar, ni har övertygat mig om att inte försöka trycka in tv-kortet i en Powerbook.

Och eftersom jag inte har något behov av tv i köket väljer jag istället att byta bort maskinen. Jag har kastat in en skärm i paketet och byter mot vad tusan som helst som kan vara lite kul att leka med.

Annons om att byta

1
Bevaka tråden