Jag är i kontakt med Apple's support minst 3-4 gånger i månaden i olika ärenden. Jag är väldigt nöjd med den hjälp jag får. Vissa personer kan i och för sig vara lite paragrafyttrare men det går oftast att snacka sig till rätta med de.
En gång skulle jag felanmäla en trasig ibook. Airport-täckningen hoppade upp och ner som en jojo. Ett klart glapp eftersom jag hade provat att installera om system och bytt airportkort.
När jag ringer Apple supporten så säger killen i andra änden att:
- "eftersom du inte har Apple Care Protection på den datorn så måste jag ta betalt av dig om jag ska ge dig telefonsupport."
-"Jag behöver ingen telefonsupport, den behöver skickas till erat reparatonscenter, det är ett hårdvarufel" sa jag.
-"Jag vill ändå kolla om det kanske är ett mjukvaruproblem först, så därför måste jag ta betalt. Om det inte är ett mjukvarufel så får du pengarna tillbaka."
Då la jag på och ringde upp igen, pratade med en annan kille som genast skickade efter en låda.....