Jag ringde dem innan jag gjorde köpet och frågade. De svarade ja. Jag köpte.
Knapparna fungerade inte, tänkte att det nog hade med nån slags toolbox att göra, struntade i det. Då. Sen ville jag minska ner på högen av blandade papper och tänkte scanna in alla stenciler jag har fått i skolan till PDF. Går in i Acrobat och det fungerar inte! Den kan inte scanna till pdf?!?! Snabb-knapparna på scannern fungerar (uppenbarligen) inte. När man gör det manuellt i Acrobat får man upp scangear som man måste tvångs-avsluta för att det inte går att trycka på en enda knapp?
Hittade det här:
Adobe Forums - Scanning under Acrobat 8 with CanoScan LiDE 70 (Intel)
Det slutade med att jag fick ta fram min gamla PC för att scanna in alltihop? Anledningen till att jag köpte den här var för att slippa göra det?
Hur gammal är en sån här scanner nu egentligen? Hur lång tid ska det ta att fixa?
Det är bara en känsla jag har, att det är så få som köper flat-bäddscanners numer att det inte är en akut grej att fixa, och därmed tror jag inte att det hade hjälpt att köpa en annan. Skrivaren jag har från Canon fungerar helt utmärkt med min mac.
Jag har också installerat från cd-skivan, men det fungerar ändå inte. Dock kan man scanna till pdf genom toolbox men man förhandsgranskar det inte då och det blir inte med OCR från början utan då får man gå in i acrobat och fixa det.. Nåväl. Kanske hade mina inscanningar gått fortare på det viset, vem vet?
Den är dock ganska snabb så jag är ändå tämligen nöjd. Ska dock slå en pling till canon på måndag.