Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte vissa nätverk (trådlöst)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen fått en Wippies-homebox och när man kopplar upp den ska man kunna hitta tre olika nätverk (varav ett är öppet). Min dator hittar dock bara det öppna nätverket, inte mitt "egna" som jag ska kunna konfigurera. Frågade på Wippies-forumet och fick svaret att det troligen är AirPort-kortet som inte stöder den kryptering som används, men jag har provat ändra inställningarna på Wippies (WEP eller WPA) utan att det har hjälpt. Vad finns mer att göra?

Datorn är en iBook G4 (jo, jag vet att den är gammal) med OS 10.4.11, och jag har laddat ner alla AirPort-uppdateringar som funnits via Programuppdateraren. Har internet via LAN och det funkar som synes utmärkt när kabeln är kopplad direkt till datorn, men inte när den är kopplad till routern.

Kanske ska nämna att jag inte kan något alls om nätverk, så alla svar emottages tacksamt...

Någon som har en idé? Det är helt OK att hänvisa mig till en gammal tråd också, hittade dock inget (eller alltför mycket) när jag sökte.

1
Bevaka tråden