Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvinner hemsida/blog från .mac iom MobileMe?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Har har lite frågor om MobileMe vilket jag, om jag fattat rätt, är .mac ersätaren.
Men hade inte .mac så man kunde ha en egen hemsida/blog? Är den funktionen bort tagen i MobileMe?
Och om du forfarande har kvar så du kan ha en hemsida kan du använda dig av ditt egna domän namn till hemsida och mail adresserna?

Edit: Kom på att jag har lite mer frågor. ;p
Är datan som lagras där krypterad eller kan dom läsa allt, och hur ser dom på att jag laddar upp copyrightade saker?

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-09 23:06

Allt är kvar och du behöver inte göra något alls. Dom har bara lagt till ett nytt namn för att tjänsten inte ska kopplas för mycket till Mac - dom har ju en hel del pc-folk som kunder nuförtiden (iTunes, iPhone, iPod, ATV).
Alltså - du behåller mac.com-adresserna/inloggning och allt - men får dessutom me.com också - mac.com och me.com är synkade båda vägarna. bara att välja vad du vill använda. Allting kan alltså nås via två kontonamn/webadresser/mailadresser.

Till min stora glädje är nu kalendern interaktiv även på webben - och allt ser ut och används som iCal i burken. Allt man gör - oavsett var (Mac'en, en PC på jobbet, iPhone'n, etc) synkas automatiskt och alla ändringar dyker upp i alla burkar inom sekunder. Sanslöst! Suveränt för oss som har många burkar vi pendlar mellan.

Nya .Mac (MobileMe) är i övrigt intakt - bara ännu mera lagring (20 GB). Hoppas att speeden blir bättre för oss europeer också.

.Mac to MobileMe transition FAQ

1
Bevaka tråden