Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägenhet i Lund

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-08 16:13

Undertecknad skall idka lite studier i Lund från och med i höst, och vore å det yttersta tacksam om någon broder (eller syster) som råkar höra något om någon lägenhet i Lund i så fall hörde av sig till mig.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-09 23:47

Tyvärr vet jag ingen lägenhet, men jag inkl ett antal andra jag känner studerar i lund och kör mac. Vilken institution ska du läsa på?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-10 00:43

Om jag kommer in på LU blir det statsvetenskap, om betygen inte räcker till blir det samma på Malmö Högskola 20 poäng och sedan resten på LU... (platsgaranti)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Om jag kommer in på LU blir det statsvetenskap, om betygen inte räcker till blir det samma på Malmö Högskola 20 poäng och sedan resten på LU... (platsgaranti)

Ha! Jag har läst till och med C-kursen (ok, C-uppsatsen kvar) och efter vad jag hört om Lunds statsvetenskap och upplevt på Malmös dito kan jag bara rekommendera Malmö. Bättre och mer "tvärvetenskaplig" statsvetenskap. Högre krav och svårare i allmänhet och därmed en bättre utbildning (även om jag ofta svär över kraven).

Dock är det lika svårt såväl i Malmö som i Lund att hitta bostad - i Lund har AF-bostäder en specialkö för novischer där korridorrum lottas ut. Smålands är annars en trevlig nation som det är tämligen lätt att få bostäder på - akta dig bara för Dackegården som endast är en smutsig festhåla och andra våningen på Korpamoen - ligger precis över nationens lokaler och bor man där får man räkna med oljud fram tills tre-tiden torsdagar och lördagar då det är klubb där.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-10 07:28

Hm, jag jobbar på statsvet i Lund, så nu ska du vara snäll scooter
Lunda-insten saknar ju inte direkt kända namn...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-06-10 07:29

Vad gäller bostäder så brukar de flesta hitta något i Lund, men kommunikationerna mellan Lund och Malmö är ju synnerligen goda så det är ju inget problem att bo i Malmö och studera i Lund.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Hm, jag jobbar på statsvet i Lund, så nu ska du vara snäll scooter
Lunda-insten saknar ju inte direkt kända namn...

Det vet jag godt, Bollman, och jag har inte bestridit att Lund har bättre datorer (läs macar och underhåll av Bollman) än Malmö vars datorsystem suger något så kopiöst! Men det förändrar inte saken. Visst finns många kända namn i Lund, Lundquist till exempel, men hur många av dem undervisar på grundnivå?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-10 19:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Ha! Jag har läst till och med C-kursen (ok, C-uppsatsen kvar) och efter vad jag hört om Lunds statsvetenskap och upplevt på Malmös dito kan jag bara rekommendera Malmö. Bättre och mer "tvärvetenskaplig" statsvetenskap. Högre krav och svårare i allmänhet och därmed en bättre utbildning (även om jag ofta svär över kraven).

Dock är det lika svårt såväl i Malmö som i Lund att hitta bostad - i Lund har AF-bostäder en specialkö för novischer där korridorrum lottas ut. Smålands är annars en trevlig nation som det är tämligen lätt att få bostäder på - akta dig bara för Dackegården som endast är en smutsig festhåla och andra våningen på Korpamoen - ligger precis över nationens lokaler och bor man där får man räkna med oljud fram tills tre-tiden torsdagar och lördagar då det är klubb där.

Tack för tipset, dock strider Smålands ideologi mot min i en ganska hög grad så det är inte säkert jag är välkommen där

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 23:38

Lange bor på Blekingska kanske det är något, dock tror jag att medlemar går före i kön. Själv bor jag i Landskrona(pendlar) och vet en som ett tag bodde i Kävlinge tills han fick ett rum i Lund, dock var han tvungen att lämna ifrån sig nyckeln på sommaren men sakerna fick stå kvar där utan hyra.

Tåget är rätt snabbt från Kävlinge och Landskrona om man pendlar så det kan jag även rekommendera.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-12 11:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ekelund
Lange bor på Blekingska kanske det är något, dock tror jag att medlemar går före i kön. Själv bor jag i Landskrona(pendlar) och vet en som ett tag bodde i Kävlinge tills han fick ett rum i Lund, dock var han tvungen att lämna ifrån sig nyckeln på sommaren men sakerna fick stå kvar där utan hyra.

Tåget är rätt snabbt från Kävlinge och Landskrona om man pendlar så det kan jag även rekommendera.

All respekt till pågatågen, men när jag för 3 år sedan bodde i Lund och jobbade i Helsingborg fick jag tillräckligt med nackspärr på de där kärleksfulla säterna att jag nog undviker det.

Blekingska ser ut att vara trevligt, hehe är ju från Blekinge från början dessutom... men det ser nog ut som att jag kör på scooters idé och börjar i Malmö både med bostad och skola och sedan skriver in mig på någon söt liten kurs i Lund och börjar samla kö poäng hos AF. Har ju redan stått 1 år i LKF:s bostadskö, men det verkar inte vara tillräckligt.

Borde haft bättre framförhållning på min...öh.. framförhållning

mvh
/Peter Esse

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 12:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
All respekt till pågatågen, men när jag för 3 år sedan bodde i Lund och jobbade i Helsingborg fick jag tillräckligt med nackspärr på de där kärleksfulla säterna att jag nog undviker det.

Blekingska ser ut att vara trevligt, hehe är ju från Blekinge från början dessutom... men det ser nog ut som att jag kör på scooters idé och börjar i Malmö både med bostad och skola och sedan skriver in mig på någon söt liten kurs i Lund och börjar samla kö poäng hos AF. Har ju redan stått 1 år i LKF:s bostadskö, men det verkar inte vara tillräckligt.

Borde haft bättre framförhållning på min...öh.. framförhållning

mvh
/Peter Esse

Finns Øresundståget mellan Göteborg och Køpenhavn, den kan man också ta dock bara en gång i timmen.(Snabbare)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 19:15

Jag bodde på Micklagård när jag låg i Lund, nästan lika länge som Sam Ask.

Mer om studenttillvaron...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 22:52

Ska plugga Företagsekonomi A, i Lund, i höst, om jag kommer in. Annars blir det Umeå. Självklart tar jag med mig macen! =P

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 23:40

Känns som det blir fler macare som kommer till skåne då, vilket är bra för mac puben i malmø

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-06-27 13:21

Jippi, nu har jag hittat en fin lägenhet på Norregatan, så i Augusti kommer det två switchers, en ibook, en powerbook, en pc (kopplad till en mac skärm hehe) samt om Apple hinner leverera, en styck G5:a till Malmö.

cheers
/P

1
Bevaka tråden