Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för framtidens iPhone

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här samlar vi alla tankar om uppföljaren på iPhone. Den tredje versionen. Uppföljaren till iPhone 3G.

Istället för att sprida diskussioner om rykten, utseende och programvara kan vi samla allt på ett ställe, den här tråden.

Vi gör som Apples utvecklare säkert redan har gjort, vi blickar framåt. Inte en sekund får gå förlorad!

Vilka funktioner tror ni kommer och när blir de bekräftade? Bevisa att vi på 99.se känner till Apple bäst och kan förutsäga vad de kommer inkludera,

Vi gör som med tråden om iMac...

..."Ny iPhone nästa tisdag?" (Eller nästa keynote kanske passar bättre?)

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-06-11 21:44

Jag funderar på om Apple kommer att göra dessa iphones på samma sätt som de gör mac dvs. de gör hårdvara och mjukvara och att dina gamla grejer (iphone/touch och Iphone 3G) kommer att få hänga med ett tag med uppdateringar men sen får du köpa en ny Iphone/ipod om du ska ha det senaste OSX iphone systemet.

Kanske kommer en "pro" iphone i silver då Iphone 3G är svart/vit?

mer utrymme gissar jag på, och att det blir videokamera i den.

Jag tror också dom kommer göra sådana "mindre" hårdvaru förändringar som dom gör med mac nu och sedan uppdatera mjukvaran mer men att den funkar på alla generationer.

Som att jag får appstore på min gen. 1 iPhone och kan köra dom programmen där som inte kräver GPS (ex TomTom lär väl kräva GPS )

Jag gillar Whats idé om en iPhone pro i aluminium. Bättre kamera dvs 5 mpix, möjlighet att filma samt en på framsidan för chat.
Man vill ju nå ut till många som inte hade råd förr sa Steve Jobs. Men man vill inte förlora sitt varumärkes ursprungliga kundkrets som traditionellt har velat lägga lite mer för stil och finess. iPhone kan inte bli en mobil som riktar sig till kreti och pleti.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 23:18

en röd kommer garanterat till jul!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-11 23:23

Iphone 3 har Apple's eget nya superchip som dom håller på att ta fram. I samma sekund som den släpps så kommer min Iphone som jag köper den 11 juli att bli en stenålderspryl - prestandamässigt sett alltså. Då måste jag byta upp mig. Eftersom jag inte har bil så har jag råd.

jag lägger min röst på en iPhone nano. Många tycker iPhone är för "bred" och för mycket som en PDA. en 2.8" - 3.0" med samma upplösning hade blivit en block buster. helt klart har de mycket att tjäna på att differentiera plattformen. 5 MP kamera i "pro-versionen" - medan 2 MP funkar på "nano-versionen" etc.

sen är det väldigt underligt att de inte möjliggör MMS och copy/paste. Det var som när man inte kunde skicka ett sms till flera mottagare!? Har i och för sig hört att de håller på och testar hur man lättast skall använda multitouch for copy/paste.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-12 00:16

Men det är ju skärmens storlek och touch som ÄR Iphone. Det är ju ingen mobiltelefon vi snackar om - det är en liten, liten...tja, en PDA. Nallar med mindre skärmar finns det tusentals av.

Ursprungligen av el gringo:

jag lägger min röst på en iPhone nano. Många tycker iPhone är för "bred" och för mycket som en PDA. en 2.8" - 3.0" med samma upplösning hade blivit en block buster. helt klart har de mycket att tjäna på att differentiera plattformen. 5 MP kamera i "pro-versionen" - medan 2 MP funkar på "nano-versionen" etc.

sen är det väldigt underligt att de inte möjliggör MMS och copy/paste. Det var som när man inte kunde skicka ett sms till flera mottagare!? Har i och för sig hört att de håller på och testar hur man lättast skall använda multitouch for copy/paste.

Ursprungligen av mjg:

Men det är ju skärmens storlek och touch som ÄR Iphone. Det är ju ingen mobiltelefon vi snackar om - det är en liten, liten...tja, en PDA. Nallar med mindre skärmar finns det tusentals av.

Jag tror också att det finns utrymme för en iPhone Nano. Lite mindre, tunnare, utan GPS, 2G, 2 MP kamera, 8 GB minne...

Jag skulle hellre köpa den istället för en iPhone 3G.

man kan väl ha touch på en 3"? klart att användbarheten minskar ju mindre skärmen blir. men för egen del hade jag lugnt kunnat använda en 3" - mot att den blev lite mindre.

i övrigt känns det ganska uppgjort att apple mjölkar ko'n ett tag till innan de släpper annan storlek. iPhone 3G är ju "bara" iPhone med 3G och GPS. att apple inte skulle släppa andra storlekar känns helt avlägset.

Ursprungligen av el gringo:

man kan väl ha touch på en 3"? klart att användbarheten minskar ju mindre skärmen blir. men för egen del hade jag lugnt kunnat använda en 3" - mot att den blev lite mindre.

i övrigt känns det ganska uppgjort att apple mjölkar ko'n ett tag till innan de släpper annan storlek. iPhone 3G är ju "bara" iPhone med 3G och GPS. att apple inte skulle släppa andra storlekar känns helt avlägset.

Fast då måste ju t.ex. alla program i appstore göras om för att passa den nya skärmen.

dagens ipod nano har högre "pixeltäthet" - vilket en iPhone nano även kunde ha - så att man får in lika många pixlar (upplösning) på en 3" som en 3.5". mindre yta - samma upplösning.

Ursprungligen av mackeswissman:

Fast då måste ju t.ex. alla program i appstore göras om för att passa den nya skärmen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-15 02:12
Ursprungligen av el gringo:

dagens ipod nano har högre "pixeltäthet" - vilket en iPhone nano även kunde ha - så att man får in lika många pixlar (upplösning) på en 3" som en 3.5". mindre yta - samma upplösning.

fast då hade det blivit liide svårt att pricka vissa knappar, för att inte tala om tangentbord,,

jag tycker de kan skala bort dodköttet ovan och under skärmen istället, där finns att ta av, om de dessutom gör den tunnare kommer man inte störas av bredden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 08:44

Personligen tror jag inte på en iPhone Nano.

Däremot tror jag att nästa uppdatering av iPhone kommer innehålla en facecam, bättre kamera på baksidan, möjligtvis en kameraknapp på sidan av telefonen och defintivt kommer den komma med mer minne.

Mjukvarumässigt är jag säker på att de kommer släppa en mjukvara v2.1 som möjliggör videofilmande, MMS och andra lite mindre features men däremot desto fler optimeringar i koden.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-06-12 11:07
Ursprungligen av Trineo:

Mjukvarumässigt är jag säker på att de kommer släppa en mjukvara v2.1 som möjliggör videofilmande, MMS och andra lite mindre features men däremot desto fler optimeringar i koden.

Jag har svårt att se mig en iPhone som stödjer videofilmande och MMS, jag får känslan direkt att det är sådana funktioner som skulle funnits med från början och inte komma in i den tredje versionen.

Där emot så vet jag inte hur stora friheter de som tillverkar de olika appsen till AppStore har fått? Annars finns det en klar möjlighet att vi kan se de komma där ifrån!

Annars tror jag på större fysiska förändringar till nästa versionen med utökat minne och andra större eller mindre förändringar på iPhonens utsida. Grundar detta i att denna gången så uppgraderade Apple i stort sett bara iPhonens mjukvara, samtidigt som de gjorde mindre förändringar på utsidan.

Ändrade rubriken till mer passande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-12 10:53
Ursprungligen av Patrik D:

Ändrade rubriken till mer passande

Varför inte "Officiella tråden för framtidens iPhone". "Kommande" och "framtiden" är väl lite kaka på kaka?

för egen del hade en 3"are fungerat (tror jag) - för jag har små fingrar - men har man stora fingrar kan det säkert bli problem på tangentbordet.

Med uppdateringar av programvara(inkl. appstore program) och/eller ny hårdvara kommer vi nog i framtiden att få se:
- Bättre kamera
- Möjlighet till video och videosamtal
- Större BT-möjligheter
- Mer utvecklad mailapplikation
- Större lagringsutrymme
- MMS-stöd
- Snabbare processor
- Fler färger

Sen tror jag precis som Trineo att vi kan räkna med en "mindre" modell. Alla vill inte ha en massa internet och mail å sånt i. Utan bara en telefon med MP3-spelare. Då räcker en mindre display och Apple får mer klirr i kassan för en billigare produkt.

hur tänker du videosamtal PeeMaN?
Nu finns ju program för att spela in video i iPhone, men om du ska använda den för videosamtal så kan du ju inte se den andra parten ju. Så då blir det inte videosamtal utan du som visar dig själv eller nått annat för den andra parten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-15 14:04

han tänker nog att de stoppar i en kamera på framsidan framöver... men vad vet jag

oj, läste bara programvara. dumt av mig, ser nu att det står och hårdvara också

Haha, jpe svarade åt mig

1
Bevaka tråden